    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przejściówka USB->RS232 pod Vista
    Date: Sun, 23 Jan 2011 22:07:30 +0100

    On 2011-01-23 21:57, Pawel wrote:
    > Ostatnio bawie sie programowaniem mikrokontrolerow pod Vista i mam spory
    > problem, bo potrzebuje podlaczyc programator przez USB i nie potrafie
    > zainstalowac driverow(drivery teoretycznie sa pod viste) pod tym OSem.
    > Czy mozecie mi powiedziec, czego wy uzywacie, zeby miec przejscie z usb
    > na RSS232?

    Masz albo Prolific PL-2303 ...

    http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=31

    Ciekawstka: instalacja złego drivera Prolific powoduje bluescreen
    natychmiast po wsadzeniu przelotki do USB. Wielkie brawa dla tamtejszych
    programatorów.

    ... albo FTDI. Ale FTDI raczej działa od razu dobrze.

    Sprawdź jaki tam jest scalak. Jesli nie możesz otworzyć, to najłatwiej
    pod jakims linuxem live.

    > Slyszalem, ze sa spore problemy z takimi przejsciowkami i ze
    > nie nie wszystkie wspolpracuja z RS232.

    Z niektórych chińczycy "wyoptymalizowali" konweter napięć. Efektem czego
    mogą być przydatne tylko "dresom ładującym hiphopa do nokii".

    > Mozecie mi podrzucic jakas
    > przejsciowke, ktora napewno bedzie chodzic pod vista i bedzie chcialo to
    > wspolpracowac z programatorem.

    Zrób sam na FTDI + max232 :P