  • 1. Data: 2011-01-23 20:57:44
    Temat: Przejściówka USB->RS232 pod Vista
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Wiem, ze nie jest to moze ta grupa, ale mysle, ze tu predzej otrzymam
    odpowiedz.
    Ostatnio bawie sie programowaniem mikrokontrolerow pod Vista i mam spory
    problem, bo potrzebuje podlaczyc programator przez USB i nie potrafie
    zainstalowac driverow(drivery teoretycznie sa pod viste) pod tym OSem.
    Czy mozecie mi powiedziec, czego wy uzywacie, zeby miec przejscie z usb
    na RSS232? Slyszalem, ze sa spore problemy z takimi przejsciowkami i ze
    nie nie wszystkie wspolpracuja z RS232. Mozecie mi podrzucic jakas
    przejsciowke, ktora napewno bedzie chodzic pod vista i bedzie chcialo to
    wspolpracowac z programatorem. Slyszalem takze, ze najlepsze
    przejsciowki bazuja na PCMCI/Express card(jakos tak - nastepca PCMCIA),
    ale podobno sa dosc drogie.

  • 2. Data: 2011-01-23 21:04:04
    Temat: Re: Przejściówka USB->RS232 pod Vista
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-01-23 21:57, Pawel pisze:
> [...]
    > nie nie wszystkie wspolpracuja z RS232. Mozecie mi podrzucic jakas
    > przejsciowke, ktora napewno bedzie chodzic pod vista i bedzie chcialo to
    Jakbyś jeszcze napisał jaki to programator+program...

    > Slyszalem takze, ze najlepsze
    > przejsciowki bazuja na PCMCI/Express card(jakos tak - nastepca PCMCIA),
    > ale podobno sa dosc drogie.
    Jeśli masz laptopa to faktycznie, ale na expresscard są karty rs232
    "usb" (czyli na czipach prolific, ftdi itp, realnie to to samo co na
    kabelku usb, tylko wsadzone w kartę) i "prawdziwe expresscard" czyli
    karty elektrycznie PCIe (na czipach moschip, i te są drogie ale
    bezproblemowe w zasadzie)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2011-01-23 21:07:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-23 21:57, Pawel wrote:
> [...]
    > zainstalowac driverow(drivery teoretycznie sa pod viste) pod tym OSem.
    > Czy mozecie mi powiedziec, czego wy uzywacie, zeby miec przejscie z usb

    Masz albo Prolific PL-2303 ...

    http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=31

    Ciekawstka: instalacja złego drivera Prolific powoduje bluescreen
    natychmiast po wsadzeniu przelotki do USB. Wielkie brawa dla tamtejszych
    programatorów.

    ... albo FTDI. Ale FTDI raczej działa od razu dobrze.

    Sprawdź jaki tam jest scalak. Jesli nie możesz otworzyć, to najłatwiej
    pod jakims linuxem live.

    > Slyszalem, ze sa spore problemy z takimi przejsciowkami i ze
    > nie nie wszystkie wspolpracuja z RS232.

    Z niektórych chińczycy "wyoptymalizowali" konweter napięć. Efektem czego
    mogą być przydatne tylko "dresom ładującym hiphopa do nokii".

    > Mozecie mi podrzucic jakas
    > przejsciowke, ktora napewno bedzie chodzic pod vista i bedzie chcialo to
    > wspolpracowac z programatorem.

    Zrób sam na FTDI + max232 :P

  • 4. Data: 2011-01-23 21:12:06
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał(a):
> [...]
    > bazuja na PCMCI/Express card(jakos tak - nastepca PCMCIA), ale podobno sa

    Na pewno masz odpowiednie sterowniki? Zgadza się VID i PID (vendor Id i
    produt Id)? Możesz w menedżerze urządzeń sprawdzić jakie VID i PID ma Twoja
    przejściówka i porównać z tymi, które są w pliku INF.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 5. Data: 2011-01-23 21:53:34
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ciekawstka: instalacja złego drivera Prolific powoduje bluescreen
    > natychmiast po wsadzeniu przelotki do USB. Wielkie brawa dla tamtejszych

    Najlepiej używać sterownika na płytce dołączonej do przejściówki.
    Z W7 te ściągnięte z ich strony nie działają a te co miałem na płytce
    instalacyjnej chodzą bez problemów.

    > ... albo FTDI. Ale FTDI raczej działa od razu dobrze.

    Najnowsze sterowniki ściągnięte z FTDI też mi nie chciały chodzić pod
    W7. Ściągnięte w 2009 roku dla XP CDM2.04.06 WHQL działają bez problemu
    z W7.

    MD

  • 6. Data: 2011-01-23 21:57:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-23 22:53, Mario wrote:
    > Najlepiej używać sterownika na płytce dołączonej do przejściówki.
    > Z W7 te ściągnięte z ich strony nie działają a te co miałem na płytce
    > instalacyjnej chodzą bez problemów.

    U mnie jest na odwrót. Ze strony ok. Z płytki bluescreen. Wykopane z
    internetu blusecreen + niemoznośc deinstalacji (bluescreen do końca
    świata po wpięciu 2303).

    > Najnowsze sterowniki ściągnięte z FTDI też mi nie chciały chodzić pod
    > W7. Ściągnięte w 2009 roku dla XP CDM2.04.06 WHQL działają bez problemu
    > z W7.

    Z Vistą działały chyba wszystkie wersje jakie mialem. Z W7 zbyt mało
    doswiadczen, ale ostatnia ze strony sciągana pare miesięcy temu działa
    bez pudła.

    Oczywiście w Linuxie działają obydwa bez żadnych problemów i bez żadnych
    sterowników o ile tylko chińczycy nie zoptymalizowali przetwornicy.

  • 7. Data: 2011-01-24 19:46:13
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    On 2011-01-23 22:04, BartekK wrote:
    > Jakbyś jeszcze napisał jaki to programator+program...

    Jesli chodzi o plytke ewaluacyjna, to jest to jakas plytka z kola
    naukowego wroclawskiej polibudy(z tego co mi wiadomo, bo jest to
    pozyczone), a jesli chodzi o programator(z jednej strony RS232, z
    drugiej gniazdko uzywane przy programatorach i troche elektroniki), to
    sadzac z wygladu jest to pewnie takze robota tego samego kola naukowego.

> [...]
    > kabelku usb, tylko wsadzone w kartę) i "prawdziwe expresscard" czyli
    > karty elektrycznie PCIe (na czipach moschip, i te są drogie ale

    A moglbys podac przyklad jakiejs bezproblemowej przejsciowki? i w jakich
    przedzialach cenowych sa te przejsciowki.

    Ja osobiscie mam przejsciowke
    model U232-P9 i to jest tyle, jesli chodzi o napisy na przejsciowce.
    Wyprodukowala to firma i-tec. Orientujesz sie, czy jest to jakas
    sensowna firma, jesli chodzi o tego typu przejsciowki