  • 221. Data: 2010-05-28 17:08:37
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Maj, 16:48, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:

    > Czyli przyznajesz, że światła poprawiają zauważalność na drodze, tylko
    > próbujesz udowodnić, że to zjawisko szkodliwe? Ciekawe.

    nikt nie twierdzi, ze nie poprawiaja... jest to jeden z plusow jazdy
    na swiatlach
    choc z drugiej strony ile bylo czolowek z powodu niezauwarzenia
    jadacego z przeciwka? statystyk zapewne brak, ale na podstawie
    wlasnych doswiadczen (tzn. sytuacji, gdy ktos jechal "na mnie", bo
    takiego wypadku nie mialem, lub obserwacji kierowcow obok..,) moge
    stwierdzic, ze to promile ogolnej liczby czolowych zderzen...
    zazwyczaj obaj kierowcy sie widza (nawet przez dluzszy czas...), tylko
    komus sie wydaje, ze zdazy (zle ocenil odleglosc/predkosc), a ten
    drugi nawet nie zacznie hamowac w pore, bo ma pierszenstwo jadac swoim
    pasem... a tu juz (jak twierdza niektorzy powolujac sie na jakies tam
    badania) wlaczone swiatla wrecz przeszkadzaja w ocenie...

    np i sa tez inne minusy (poza wiekszym zuzyciem paliwa i zarowek):
    ludzie jadac przyzwyczajaja sie bardziej do zwracania uwagi na
    (jasne) swiatla, w zwiazku z czym niezauwazaja nieoswietlonych rzeczy
    lub slabiej oswietlonych - rosnie ryzyko wypadku z pieszymi, rowerami,
    motocyklami... - ten proces moze trwac jakis czas i w statystykach +-
    rok moze jeszcze nie wyjsc, a w pozniejszych trudno go bedzie powiazac
    ze swiatlami...

    na podstawie publikowanych statystyk wlasciwie nie da sie udowodnic
    niczego - wplyw tych nieszczesnych swiatel jest raczej na granicy
    bledu statystycznego... czyli wg mnie taki nakaz jest bez sensu!

    WS

  • 222. Data: 2010-05-28 17:12:36
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 28 Maj, 17:08, WS <L...@c...pl> wrote:
    >..czyli wg mnie taki nakaz jest bez sensu!

    PS. nawet nie pomogl specjalnie , choc byl to kolejny argument
    zwolennikow... (rowniez na podst. moich obsewrwacji) na jazde bez
    swiatel o zmroku, w deszczu, mgle...
    dalej pelno takich widuje, a na CB wciaz slysze "kolego w ..." wlacz
    swiatelka...

    WS

  • 223. Data: 2010-05-28 19:47:29
    Temat: Re: Przekręt z nakazem jazdy na światłach
    Od: " " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nemo <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

    > Wybacz, ale jeżeli dla ciebie jakieś freaki są autorytetem w jakiejkolwiek
    > sprawie,to nie mamy o czym rozmawiać.

    Natomiast dla ciebie autorytetem jest banda oszolomow, ktorzy w dzialaniu
    wspierajacym bezpieczenstwo widza spisek koncernow paliwowych i producentow
    zarowek? Wez jednak to kolko metalowe i walnij sie nim w glowe. To jedyna
    recepta na wrodzona glupote.

  • 224. Data: 2010-05-28 20:20:31
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Mirek Ptak pisze:
    > Znaczy, jakby w dzień jeździł bez świateł, to w nocy by nie świecił w
    > niebo? - ciekawa logika :)

    Znaczy jakby przez większość czasu nie zużywał oświetlenia do celów do
    tego nie przeznaczonych to miałby je w lepszej kondycji. To chyba jest
    jednoznaczne.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 225. Data: 2010-05-28 20:22:02
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Arek (G) pisze:

    > Cztery gwiazdy i oszacowanie ich odległości od ziemi? I to w kontekscie
    > jadącego samochodu? Proszę Cię wyluzuj odrobinę.

    Jak najbardziej w kontekście. Twierdzi Pan że światła pomagają ocenić
    odległość. Ja twierdzę że to nie jest możliwe, a dowodem na to jest
    próba oszacowania źródła światła w przestrzeni.

  • 226. Data: 2010-05-28 20:27:06
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Arek (G) pisze:
    > Sytuacja standardowa na polskich drogach. Wstań kiedyś od komputera i
    > nfs i przejedź się samochodem, przekonasz się.

    Drogi kolego. Prawo jazdy mam dłużej niż przeciętna wieku piszących na
    usenecie. Samochodów miałem do tej pory kilkanaście, kilometrów nie
    liczę. To co Pan opisał i zresztą ktoś zwrócił uwagę, jest patologią, a
    światłami próbuje ją Pan umocować.

    > Przykład trochę słaby, ale niech będzie. Jesteś w stanie wyeliminować z
    > życia wszelkich idiotów? Jesteś w stanie zmusić wszystkich do 100%
    > przestrzegania przepisów? Nawet komuniści nie żyli w takiej utpii jak Ty.

    A czy ja jestem policjantem ruchu drogowego? Niewydolność tej
    organizacji w egzekwowaniu przestrzegania PoRD jest tematem na osobny
    wątek.

    > Twoje osobiste odczucie, kompletnie niczym nie potwierdzone i będące w
    > opozycji do oficjalnych statystyk.

    Nie moje, tylko wielu ludzi interesujących się owym zagadnieniem,
    zbadane, opisane, udowodnione i które potwierdzają wszystkie możliwe
    liczby zdarzeń drogowych.

  • 227. Data: 2010-05-28 20:36:24
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 28 May 2010 16:48:40 +0200, Arek (G) wrote:
    >Czyli przyznajesz, że światła poprawiają zauważalność na drodze, tylko
    >próbujesz udowodnić, że to zjawisko szkodliwe? Ciekawe.

    Moja opinia to jedno, a wyniki statystyk to drugie.
    A te sa nieciekawe - dla swiatel.

    Poza tym moze mi sie bardzo dobrze wydawac - trzeba by miec lepsze
    statystyki - moze spadla ilosc wymuszen za dnia, a wzrosla ilosc
    przejechanych pieszych. Albo no czolowek w nocy - bo sie komus w dzien
    spalila lewa lampa, i w nocy jej zabraklo ..

    >Może Austriacy nie łamią tak nagminnie przepisów, nie wyprzedzają
    >wszędzie gdzie tylko się da itp. itp. więc wpływ świateł jest
    >zdecydowanie mniejszy.

    W Austrii nie masz przypadku ze wyprzedzajac autobus jadacy 100,
    zajezdzasz droge komus kto jedzie 200 :)

    Tak czy owak - u nich tez nie pomogly, a moze nawet zaszkodzily -
    mieli staly trend spadkowy, a po wprowadzeniu swiatel sie zatrzymal.

    >Owszem światła minimalizują skutek innych wykroczeń, lepiej było by
    >wyeliminować te wykroczenie, niestety to nie jest możliwe. Więc może
    >można zrobić coś co nieco złagodzi efekt sporej ilości kretynów na drodze.

    No coz, jezdzilem bez swiatel i jedyne na co narzekalem to
    kapelusznicy jadacy przepisowo :-)

    J.

  • 228. Data: 2010-05-28 20:41:01
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Arek (G) pisze:
    > LOL i mega ROTFL. Właśnie przebiłeś neelixa. Naprawdę uważasz, że
    > światła w dzień są po to aby oświetlić ulicę i dojrzeć auta w cieniu?

    Proponuję cofnąć się, odrobonę skupić i przeczytać jeszcze raz.

    > A jak zmusisz tego z naprzeciwka aby wyprzedzał z prędkością równą
    > ograniczeniu? Człowieku ile masz lat?

    Stoi jak wół w przepisach jakie prędkości są dozwolone. Jeśli zjawisko
    debili mających w dupie przepisy i bezpieczeństwo na drodze będzie się
    nasilać a Policja nic z tym nei zrobi to w końcu ktoś wprowadzi pomysł
    jaki zrodził się w Szwecji. Elektroniczne ograniczenie prędkości
    wszystkich do 40 km/h. Fajnie będzie? To tak jak z drogami osiedlowymi.
    Fajny polbruk, elegancko, ale gromada kretynów zaczyna szaleć takimi
    uliczkami. Aż w końcu położą "leżącego policjanta" i koniec zabawy. Tyle
    że za procent debili cierpi 99% normalnych. Prosze nie reprezentować
    podobnego stanowiska bo to źle o Panu świadczy.

    > W którym miejscu? Każdemu normalnie myślącemu kierowcy powinny pomagać,
    > pomijam ślepych i tych którzy nie powinni mieć PJ.

    Powinny? Gdzie są na to dowody?

    > Wyobraź sobie taką sytuację (bardzo standardową), jedziesz krętą drogą
    > przez las. Drzewa wysokie dość spory cień. Przy drodze idą dzieci ze
    > szkoły, oczywiście mają odbijające światło tornistry itp. Ile wcześniej
    > je zobaczysz mając światła a ile później nie mając? Ja wiem, zaraz
    > napiszesz, że dzieci nie powinny chodzić przy drodze i tego typu bzdury.

    Proponuję wrócić do edukacji, nabyć książkę o zasadach prowadzenia
    pojazdów. W każdej bez wyjątku z uporem maniaka jest wałkowane, że
    prędkość kierowca MUSI ustalić tak, aby w razie występienia przeszkody w
    polu widzenia zdążyć zatrzymać pojazd.

    > Które? Bo ja widzę bardzo mocny trend wzrostowy. Przytoczyłem przykłady.
    > Oczywiście polecam strony policji. Jak trzeba być ograniczonym aby tego
    > nie widzieć?

    Poddaję się. Jeśli liczba większa jest wg Pana mniejsza to ja nie mam
    więcej pytan.

    > No tak wzrost samochodów nastąpił tylko w styczniu? A potem co się stało
    > z tymi samochodami? Wyparowały? To co prezentujesz to jest po prostu
    > niesamowite. Pewnie do dzisiaj wierzysz w bociany i mikołaja?

    W całym roku. O podobne ilości jak w latach sąsiednich. A ilość wypadków
    raz rosła raz spadała. Jaki z tego wniosek? Że nie ma to związku.

    > No dobra poniżę się, i odpowiem na tym samym poziomie:
    > Jak skomentujesz spadek wypadków o 30% w Austrii, 11% w Bułgarii, 5% w
    > Czechach itp.

    Nie spotkałem sie do tej pory z takim tupetem przy prezentowaniu liczb
    wyssanych z palca. Ilości wypadków w tych krajach po wprowadzeniu nakazu
    wzrosły.

    > Zastanawiam się jak mogłeś analizować
    > te wszystkie liczby z takimi możliwościami umysłowymi.

    Zastanawiam się czy kontynuować dyskusję z człowiekiem który nie potrafi
    w braku argumentów powstrzymać się od chamskich odzywek.

    > Oczywiście EOT.

    I bardzo dobrze.

  • 229. Data: 2010-05-28 20:41:54
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Arek (G) pisze:
    > Wygląda na to, że Tom01 to kolejne wcielenie neelixa. Poziom
    > argumentacji identyczny. Zresztą neelix nie przegapiłby takiej dyskusji:)

    Jak ma Pan wróżbiarskie zdolności proponuję założenie firmy świadczącej
    usługi w tym zakresie. Obawiam się tylko że z taką skutecznością splajtuje.

  • 230. Data: 2010-05-28 20:44:04
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Sebastian Kaliszewski pisze:
    > Ale, część z tych wypadków nie mogła mieć związku ze światłami w dzień
    > od kwietnia do września. W tym raporcie jest napisane które powiązania
    > mogą mieć sens a które nie.

    Oczywiście że mogła. Tylko że ani Pan, ani ja, ani nawet ITS nie ma
    pewności. Błędem są więc zaokrąglenia w ciemno.