  • Data: 2015-05-18 08:34:59
    Temat: Re: Przelotki w płytce a większy prąd i odprowadzanie ciepła
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.05.2015 o 00:09, John Smith pisze:

    > Pierwsze słyszę, że termotransfer daje gładkie krawędzie do w.cz.
    > Przyłóż nieużywaną żyletkę do ścieżki i porównaj lupą co najmniej 10x
    > czy krawędzie są postrzępione. Bo o takich wymaganiach tu mowa.
    > K.

    Aż takiej tragedii nie ma. Robiłem termotransferem z powodzeniem linie
    paskowe na 2..3GHz. Nawet proste filtry dolnoprzepustowe i
    środkowoprzepustowe (hairpin). Wszystko na laminacie FR4 grubości 0.8mm
    z miedzią 35um. Termotransfer za pomocą papieru podkładowego z etykiet
    samoprzylepnych. Jedno przejście przez wałki przerobionego laminatora i
    cały toner jest na miedzi, a kartka wychodzi czysta. Żadnego namaczania
    i żadnych nitek z resztek papieru. FR4 nie jest oczywiście najlepszym
    laminatem "mikrofalowym" bo co sztuka to inny EpsilonR i to jeszcze
    zależny od częstotliwości ale do prostych amatorskich zastosowań
    wystarcza. Ma to większe znaczenie przy filtrach, ale przy krótkim
    kawałku linii transmisyjnej 50ohm nie ma tragedii.

    Jak ktoś się chce pobawić to polecam darmowy symulator układów
    elektronicznych Qucs, który pomaga również przy projektowaniu linii
    mikropaskowych. http://qucs.sourceforge.net/tools.html

    Jakby ktoś się chciał pobawić trochę poważniej, to na All..o jest do
    zdobycia profesjonalny dwustronny laminat mikrofalowy np. firmy ROGERS Corp.

    Pozdrawiam
    Grzegorz