  • Data: 2015-03-02 11:29:31
    Temat: Re: Przerzutnik bistabilny, dlaczego NIE działa?
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > Oczywiście. Tylko w tym momencie pojawia się hasło wtórnik źródłowy.

    To chyba rzeczywiście działa tak, jak napisał Piotr Gałka.

    > Jeszcze nie słyszałem, żeby na pojedynczym tranzystorze ktoś zrobił
    > przerzutnik bistabilny

    Wiem, cała zabawa zaczęła się od (udanej) próby zrobienia przerzutnika
    bistabilnego na sterowniku do MOSFETa. Chciałem zrobić układ, który
    z jednej strony potrafi przeładować bramkę MOS dużym prądem, a z drugiej
    potrafi pozostać w ustawionym stanie bez potrzeby ciągłego wymuszania
    tego stanu. Konkretnie chodziło o to, by układ zabezpieczenia
    nadprądowego w razie swego zadziałania natychmiast wyłączył klucz
    "na amen" i czekał na reakcję sterownika, który ewentualnie podejmie
    decyzję o ponownym włączeniu. No i się okazało, że wystarczy do tego
    MCP1416 i opornik 47k. :-)

    Potem dodałem UVLO na tranzystorze PJFET i zacząłem się zastanawiać,
    czy on sam się nie może zatrzasnąć, bo na pierwszy rzut oka wszystko
    co trzeba tam jest. No i okazuje się, że jeszcze nie wiem wszystkiego
    o FETach. :-)

    > Jak chcesz tak kombinować, to być może coś dałoby się zrobić w układzie
    > ze wspólną bramką, tylko że to wtedy mało użyteczne jest ze względu na
    > poziomy napięć, chociaż może...

    Tez nad tym myślę. :-) Tam jest i wzmocnienie napięciowe
    i brak odwrócenia fazy... Tylko pewnie tez nie zadziała,
    bo w przeciwnym razie ktoś by to już wymyślił.

    Pozdrawiam, Piotr