  • Data: 2018-09-06 12:29:16
    Temat: Re: Przetwornica AC/AC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 5 Sep 2018 09:12:50 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):
    > Potrzebuję zbudować takiego dziwoląga i dlatego chciałbym się
    > upewnić, że poprawnie liczę. Na wejściu wyprostowane 230VAC
    > (ale bez filtra), na wyjściu 12VAC, 50A RMS. To daje 70A
    > prądu szczytowego i 17V szczytowego napięcia. Pomysł:
    > dla dużego współczynnika mocy przetwornica musi dać maksymalny
    > prąd przy maksymalnym napięciu, bo częstotliwość przełączania
    > jest znacznie większa od częstotliwości sieci, tj. jej pracę

    A przerwy na wyjsciu moga byc ?
    Bo jak rozumiem to czestotliwosc wyjsciowa calkiem inna,
    wiec moze sie zdarzyc, ze na wyjsciu ma byc pelna moc chwilowa, a na
    wejsciu zero..

    Moze jednak jakis zestaw kondensatorow ... i PFC.

    > można traktować jako serię stanów ustalonych przy odcinkowo
    > niezmiennym, lecz w każdym przypadku innym napięciu wejściowym.
    > Obwód magnetyczny muszę więc policzyć tak, jakbym liczył
    > przetwornicę DC dla najgorszego przypadku, tj. 17V/70A,
    > a druty pod wartości RMS.
    > Ale to mi jakiś potwór wychodzi, 1.2KW mocy szczytowej
    > i zaledwie 600W ciągłej. Gdzie się mylę?

    Chyba nigdzie :-(

    I trwale ma byc jak zwykle na 100+ lat ?
    Bo mozna by wirujaca, ale lozyska trzeba bedzie czesto wymieniac :-)

    A tak swoja droga - jakby tak w stojan 3f wstawic wielobiegunowy
    stojan pradnicy ... powinno powielac czestotliwosc :-)

    tak nawiasem mowiac - zwykle trafo na sinus, a wiec takze i forward
    ... ja sie tam nie potrafie doszukac ograniczenia na moc.
    Dowolna moze dac, poki sie drut nie zagrzeje ?
    Tak dobrze to przeciez nie ma.

    Indukcyjnosc rozproszenia jest nieunikniona ?

    J.