    Newsgroups: pl.comp.programming
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: Pytania "ogolne" na interview dla programisty
    Date: 17 Jul 2012 10:14:16 GMT

    On 2012-07-17, Roman W <b...@g...pl> wrote:
    > Chcialem prosic grupowiczow o zasugerowanie dobrych pytan na interview
    > dla programisty, sprawdzajacych "wiedze ogolna" i ogolne obycie w
    > dziedzinie (nic co byloby specyficzne dla jezyka czy technologii).

    Zależy od charakteru stanowiska.
    Jeśli do projektowania interfejsów, to pokaż mu kilka i niech wybierze
    ten najlepszy. Albo niech chwilę poużywa tego, który będzie miał
    rozwijać i powie, co według niego wymaga poprawienia :).

    Jeśli do jakiejś algorytmiki/optymalizacji itp, to po prostu daj mu
    prosty, przykładowy problem. Nie każ mu rozwiązywać go na kartce, tylko
    spytaj jak by to zrobił. Będziesz mógł ocenić nie tylko poprawność
    pomysłu, ale też sposób dochodzenia do rozwiązania.

    Zawsze niezłym i uniwersalnym pomysłem jest pokazanie fragmentu kodu.
    Są dwa sensowne warianty:

    1) Możesz pokazać pseudokod z ewidentnymi błędami i spytać co kandydat
    o nim myśli. Przykłady:
    - pętla, z której program nigdy nie wyjdzie (standard :)),
    - warunek który zawsze odcina fragment kodu lub przerywa program
    (np. robi coś, gdy x>3, ale x jest zawsze ujemny :)),
    - kod pod if'em ustala jakąś zmienną niezbędną w dalszej części
    programu, ale dla części warunków początkowych ta instrukcja
    w ogóle nie zostanie wykonana

    2) Możesz pokazać kod w języku, którego kandydat nie zna i spytać
    co ten kod robi :). Oczywiście musi to być prosty program bez jakichś
    tricków i specyficznych konstrukcji.

    pozdrawiam,
    PK