    Date: Tue, 30 Mar 2021 21:21:10 +0200
    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    <605e31b9$0$556$65785112@news.neostrada.pl> <s3ljtl$irj$1@dont-email.me>
    <605e58c9$0$501$65785112@news.neostrada.pl> <s3lncs$mdj$1@dont-email.me>
    <605edc66$0$558$65785112@news.neostrada.pl> <s3pjrl$l8j$1@dont-email.me>
    <6060595a$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3pokk$67c$1@dont-email.me> <60606e03$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3psar$clb$1@dont-email.me> <6060c0ff$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3qfu4$kjt$1@dont-email.me> <6060dcc2$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <s3qpfl$mfu$1@dont-email.me> <s3r5d4$8k6$1@dont-email.me>
    <60621c2b$0$527$65785112@news.neostrada.pl> <s3ta5l$l6d$1@dont-email.me>
    <6062c6b2$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <s3unro$hoi$1@dont-email.me>
    <20210330141253.3670b35c@mateusz> <s3v922$h2b$1@dont-email.me>

    > Dlatego dopytuje. Ponadto *NIE DAM WIARY* że jeden człowiek wymaga pracy
    > na kilkuset projektach *jednocześnie* i potrafi zarżąnąć NASa oraz nie
    > ogarnia przerzucenia plików lokalnie. Choćby to było PCB do rakiety
    > Bursztyn czy Bigos.

    Ależ nigdzie nie było napisane, że na raz wszystkie są otwierane. Zdarza
    się, że otwarte jest na jednym stanowisku kilka grubych projektów. Do
    ogarnięcia bez problemu.*

    > Dlatego pytam jak skranie dziadowskie formaty pliku są tutaj w użyciu.
    > Ale nawet ... nawet gdyby to były czyste binaria ... to praca przez sieć
    > na NAS musi powodować wszelakie konflikty i akcje typu "ludzie, nie
    > wrzuacjcie nic przez godzinę bo własnie zmieniam dwie przelotki!". To
    > dalej śmierdzi na kilometr jakimś bugiem w organizacji pracy i cieżko w
    > to uwierzyć.

    :) Masz rację, ale ogarniamy. Kłopot jest nawet w tym, że jak ktoś
    otworzy projekt w trybie RO, to i tak blokuje otwarcie na innym
    stanowisku w trybie RW. Ale jak otworzysz w trybie RW, to można do woli
    otwierać (soft sam proponuje nawet) w trybie RO (co najczęściej i tak
    wystarcza). Ogarniamy ten bajzel, serio.

    > Nawet w sytuacji czystych binariów, zastanowił bym się nad kontrolą
    > wersji. Przecież, naprawdę chce w to wierzyć, przeciętny Kowalski nie
    > zmienia tych wszystkich setek tysięcy plików na jednej dniówce...

    Jeden projekt (projektów jest dużo) to czasami kilka tysięcy plików. W
    zależności co chcemy zrobić, albo otwierany jest cały projekt, albo jego
    cześć, albo pojedynczy element. NIGDY nie było pisane, że zmieniamy
    wszystkie projekty na raz przecież.

    > I to o tyle zabawne że kontrola wersji, dla programisty, jest
    > uniwersalnym konceptem, rozpracowanym, ogarnietym przetestowanym. A mimo
    > to co chwile widzę następnych programatorów wymyślających kolejny format
    > binarny który nie pozwala śledzić zmian. Nie pojmuje. Mamy technologię,
    > ale nie korzystamy.

    W Twojej branży faktycznie bardzo przydatna rzecz. W mojej... w żadnej
    ze znanych mi wersji nie ma pracy na detalu w zespole. Chyba że o czymś
    nie wiem (mogło się zmienić).

    Miłego.
    Irek.N.
    * obecny soft jest na tyle dziadowski w zarządzaniu, że jak w projekcie
    A mam detal nazywającą się xxx, to w żadnym innym który otwieram nie
    mogę mieć już nazwy xxx, bo zwyczajnie idiotycznie podbierze tą pierwszą
    za każdym razem. A to niekoniecznie muszą być te same części, pomimo
    tych samych nazw.
    Soft 15 lat wcześniej nie miał tej przypadłości i otwierał detale
    korzystając z pełnej ścieżki.