    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re. Pytanie do serwisantów.
    Date: Mon, 22 Aug 2016 19:36:00 +0200

    Musiałem puścić jako nowy, bo Chmurka skarży się na za długi nagłówek.

    ps.com...

    > 4. Wpisując do google nazwę języka programowania w 5 minut znajdziesz
    > kompilator, IDE, dokumentację i listę odnośników z materiałami
    > do nauki. Nie trzeba się użerać z jakimiś arcydziełami pana
    > Bieleckiego kupionymi za ciężkie pieniądze.

    Jak ja bym chciał mieć mnóstwo czasu i uczyć się kolejnych języków dla samej
    przyjemności poznawania czegoś nowego, ale nie mam tego czasu. Na razie na
    temat programowania mogę poświęcić góra kilka tygodni w roku i to nie aby
    się uczyć, ale aby zrobić coś akurat potrzebnego.

    Nigdy nie czytałem książki Bileckiego. Gdzieś widziałem jakiś fragment,
    który mnie totalnie zniechęcił.

    > Dlaczego? Używając Javy i jej bibliotek standardowych załatwiasz
    > np. przenośność kodu na różne platformy na dzień dobry bez
    > większego myślenia - wszystkie brzydkie kawałki zależne od platformy
    > już ktoś napisał. Należy pisać kod najbardziej wysokopoziomowo,
    > na ile tylko jesteśmy w stanie sobie pozwolić.

    Zostawię dla C++ bo powoli nie mam po prostu potrzeby pisania programów
    komunikujących się przez RS232.

    > Od okolic Windows Vista (czyli od 9 lat) biblioteki
    > interfejsu użytkownika praktycznie wymuszają używanie czegoś
    > z .NET i Microsoft propaguje podejście "pisz w C#/VB.NET/itp.,

    Na razie nie rozumiem, ale to pewnie wynika z tego, że jestem na etapie XP.

    > Akurat każdy współcześnie używany język programowania ma sensowne
    > API sieciowe (inaczej nikt by go nie używał), więc to akurat
    > nie jest argument za konkretnie C#.

    Jak to jest z tym api sieciowym w przypadku C++. Trochę czytałem o
    standardach 2011 i 2014 ale o sieciowości samego języka nie załapałem.

    > Prawdziwi programiści nie wymyślają koła od nowa, jak ktoś Ci opowiada
    > o aplikacji sieciowej pisanej na gołych socketach to raczej należy
    > uciekać na najbliższe drzewo.

    Widziałem taki kod źródłowy i nie potrafiłem go ani trochę ogarnąć. To był
    sam dół programu, który ma chodzić na N serwerach cały czas
    synchronizujących między sobą aktualny stan baz danych i jednocześnie
    zbierających dane z M urządzeń. Od autora usłyszałem, że jakieś gotowe
    sockety z jakichś bibliotek mają rzędu 3 razy gorsze wydajności w jego
    testach i dlatego zdecydował się napisać samemu.

    > Wchodzisz na www.python.org, instalujesz (chyba kilkadziesiąt megabajtów),
    > odpalasz, działa. Na WWW jest więcej dokumentacji, tutoriali i innych
    > materiałów dla początkujących i zaawansowanych, niż jesteś fizycznie
    > w stanie przeczytać przez całe życie.

    Z braku czasu usiłuję się właśnie od lepiej wiedzących dowiedzieć na co
    warto poświęcić czas zanim go poświęcę.
    P.G.