    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie nowicjusza - zasilacz napięcia 50 Hz
    Date: Sat, 17 Nov 2018 13:16:21 +0000 (UTC)

    Tester <n...@v...pl> wrote:

    > Problem polega na tym: jestem początkujący i mam ochotę przećwiczyć
    > układy typu ściemniacza (prąd zmienny diak tyrystor, wiadomo o co
    > chodzi). Mam wrodzoną awersję do podłączania sie do sieci, chciałbym
    > mieć źródło napięcia sinusoidalnego, 50 Hz, ale izolowane i regulowane.

    Awersja całkiem słuszna, ale zastanowiłbym się, czego tak naprawdę się
    boisz -- czy porażenia czy niekontrolowanego wzrostu prądu (zwarcia) i
    tego, że wszystko wybuchnie.

    U siebie w "warsztacie" mam do uruchamiania różnych dziwnych układów
    ogranicznik prądu zrobiony z trzech halogenów 400 W połączonych równolegle
    (z przełącznikiem który wybiera, ile halogenów ma być podłączonych). Do
    tego foot-switch (przełącznik nożny), który włącza zasilanie, okulary
    ochronne, a na parapecie gaśnica. Czuję się z tym zestawem w miarę
    bezpiecznie (w miarę, bo foot switch przy dużych prądach potrafi się
    zapiec i nie odpuszczać, chcę dorobić do tego stycznik).

    http://www.chmurka.net/r/usenet/halogeny/20181117_14
    1110.jpg
    http://www.chmurka.net/r/usenet/halogeny/20181117_14
    1121.jpg