    From: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Pytanie o bezpieczeństwo FTP w Total Commanderze
    Date: Tue, 11 May 2010 12:41:52 +0200

    W dniu 10-05-11 12:31, Marek pisze:

    Witam

    > Wiele włamań na serwery odbywało się w ten sposób, że jakiś wirus lub
    > kumpel z biura odczytywał plik konfiguracyjny Total Commandera i otrzymywał
    > dostęp do wszystkich kont. Od pewnego czasu program ten używa wspólnego
    > hasła głównego do otwierania profili FTP. Czy przyglądaliście się tematowi?

    Tak, zdarzało się kilku klientom.

    > Czy nadal przechowywanie haseł w tym programie jest skrajnie niebezpieczne
    > i łatwe do przechwycenia? Mam na myśli możliwość wykorzystania haseł do

    Filezilla przechowuje dane jawnym tekstem w pliku.

    > wszystkich profili tam zapisanych. Nie analizujmy w rozważaniach
    > nieżyciowej zasady pamiętania haseł zamiast ich zapisywania.

    1. Używać programów antywirusowych
    2. Używać Linukas, MacOS innych systemów bez wirusów
    3. Używać nietypowych programów FTP (mała szansa iż wirus "je zna")

    Tak IMO.

    --
    Robert Kusmierz
    www.visitubud.com | Ubud: Travel, Hotels, Restaurants, Maps