    From: Norbert <n...@r...no>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Pytanie o bezpieczeństwo FTP w Total Commanderze
    Date: Wed, 12 May 2010 00:51:28 +0200
    Sender: n...@r...no

    Dnia Tue, 11 May 2010 19:39:34 +0200, Marek napisał(a):

    > No właśnie o to "zrobienie czegoś" pytam. Do niedawna był to jawny tekst. W
    > tej chwili TT ponoć zabezpiecza (nie wiem czy szyfruje) plik z hasłami a ja

    Jesli TT to TC ;-) to nigdy nie byl jawny, byl szyfrowany zawsze, choc inna
    metoda.

    > pytam się na ile to skuteczne rozwiązanie. Czy np. nie da się zabrać
    > takiego zaszyfrowanego pliku i odpalić go na innej maszynie itp. Pytam o to

    Nie da sie... znaczy sie da, ale nic to nie da.

    > na ile jest bezpieczny ten program i czy znowu czegoś w nim nie
    > przewidziano co wygeneruje kolejną wpadkę twórców.

    > Pomińmy kwestie antywirusów itp. Załóżmy, ze świadomie zabezpieczamy
    > komputer przed włamem w przeciętny sposób (cokolwiek to znaczy). Zdarza
    > się, ze przeniknie czasem komuś jakiś wirus no i pytanie - czy jeśli jego
    > celem byłoby wykradzenie pliku konfiguracyjnego TT lub danych z niego, to
    > czy dałby temu radę w nowej wersji.

    Obecnie jest cos takiego jak haslo glowne, ktore nie jest nigdzie
    zapamietywane, wiec nie da sie go odczytac "na lewo". Haslo to sluzy do
    odkodowywania hasel do kont FTP, uzytkownik jest o nie proszony przed
    polaczeniem z FTPem.
    IMHo jedyna metoda wlamu (rozkodowania hasel do kont) to brute force, ale
    zapodanie odpowiednio niebanalnego i dlugiego hasla glownego skutecznie ten
    procedere moze ograniczyc.

    --
    pozdrawiam
    Norbert