    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Pytanie o jumpery na PCB
    Date: Fri, 12 Feb 2010 14:14:40 +0100

    > Z pewnych względów muszę umieścić na PCB możliwość przełączenia napięcia
    > sieci do transformatora do uzwojenia pierwotnego.
    > Trafo ma uzwojenia pierwotne na 110 i 230V i w fazie produkcji jak klient
    > zamówi mailem to żeby się nie paprać w lutowanie to chciałbym przestawić
    > jumper na 110V albo 220V i zakręcić obudowę.
    > Czymś takim:
    > http://download.maritex.com.pl/pdfs/co/pls40s.pdf

    Ja bym na Twoim miejscu lutował jednak drucik... Przylutowanie drucika
    nie zajmie Ci dużo więcej niż założenie jumpera (pomijając czas
    rozgrzania lutownicy itp)... Jeśli możesz zmodyfikować PCB, to wystarczy
    przecież zmienić punkt, do którego lutujesz kabel zasilający.
    A może jakiś przełącznik lutowany do PCB?? Na przykład coś w tym stylu:
    http://www.tme.eu/html/PL/przelaczniki-suwakowe-do-d
    ruku-serii-sl/ramka_1408_PL_pelny.html

    Konop