  • 1. Data: 2010-02-12 12:56:55
    Temat: Pytanie o jumpery na PCB
    Od: "rex" <...@...k>

    Z pewnych względów muszę umieścić na PCB możliwość przełączenia napięcia
    sieci do transformatora do uzwojenia pierwotnego.
    Trafo ma uzwojenia pierwotne na 110 i 230V i w fazie produkcji jak klient
    zamówi mailem to żeby się nie paprać w lutowanie to chciałbym przestawić
    jumper na 110V albo 220V i zakręcić obudowę.

    Czymś takim:
    http://download.maritex.com.pl/pdfs/co/pls40s.pdf

    Czy to się nadaje ze względów bezpieczeństwa ? Transformator jest 5VA,
    bardzo mały.
    Jumper byłby potrójny. Do środkowego piny by dochodził zacisk fazy i bym
    przełączał na 110 lub 230 na lewo lub prawo.
    Czy odległość styków jest wystarczająca? Urządzenie zamukane w plastiku, bez
    możliwości porażenia.

  • 2. Data: 2010-02-12 13:05:50
    Temat: Re: Pytanie o jumpery na PCB
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "rex" <...@...k> napisał w wiadomości

    > Czymś takim:
    > http://download.maritex.com.pl/pdfs/co/pls40s.pdf
    >
    > Czy odległość styków jest wystarczająca?

    Ja tam widzę, że producent deklaruje 600V. Pytanie tylko czy goldpiny zworka
    jest bezwzględnie potrzebna, może lepsze bedą trzy pady i zworka z drutu.

  • 3. Data: 2010-02-12 13:11:55
    Od: "rex" <...@...k>

    "William Bonawentura" <n...@i...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Ja tam widzę, że producent deklaruje 600V. Pytanie tylko czy goldpiny
    > zworka jest bezwzględnie potrzebna, może lepsze bedą trzy pady i zworka z

    Nie, bo jak dystrybutor sprzedaje mając kilka sztuk w szafie na drugim końcu
    świata to jumper przestawi ale drutu nie polutuje

  • 4. Data: 2010-02-12 13:14:40
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > zamówi mailem to żeby się nie paprać w lutowanie to chciałbym przestawić
    > jumper na 110V albo 220V i zakręcić obudowę.

    Ja bym na Twoim miejscu lutował jednak drucik... Przylutowanie drucika
    nie zajmie Ci dużo więcej niż założenie jumpera (pomijając czas
    rozgrzania lutownicy itp)... Jeśli możesz zmodyfikować PCB, to wystarczy
    przecież zmienić punkt, do którego lutujesz kabel zasilający.
    A może jakiś przełącznik lutowany do PCB?? Na przykład coś w tym stylu:
    http://www.tme.eu/html/PL/przelaczniki-suwakowe-do-d
    ruku-serii-sl/ramka_1408_PL_pelny.html

    Konop

  • 5. Data: 2010-02-12 13:19:17
    Od: "rex" <...@...k>

    "Konop" <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > zmienić punkt, do którego lutujesz kabel zasilający.
    > A może jakiś przełącznik lutowany do PCB?? Na przykład coś w tym stylu:

    Ja o tym myślałem ale to jest 250V i nie wiadomo czy Vpp czy skuteczne.
    Znając Chińczyka to pewnie 250Vpp 125RMS :-) Już jumper pewniejszy chyba :-)
    Wyłącznik może sie w czasie transportu przestawić ??? a jumper raczej nie
    spadnie.
    Nie ma mowy o lutowaniu, bo nie ja bedę lutował tylko klient, który nie umie
    lutować.

  • 6. Data: 2010-02-12 13:31:09
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    rex pisze:
> [...]
    > Wyłącznik może sie w czasie transportu przestawić ??? a jumper raczej nie

    Prędzej ten jumper ci się zsunie pod wpływem wstrząsów, albo uderzeń. A
    te przełączniki, które podał ci Konop przesuwają się w miarę ciasno.

  • 7. Data: 2010-02-12 14:30:42
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Czy to się nadaje ze względów bezpieczeństwa ?

    Kwestie bezpieczeństwa rozpatruje się dla całego urządzenia a nie dla
    jego poszczególnych elementów.
    Zapewne urządzenie będzie musiało mieć CE i prawdopodobnie będzie
    sprawdzane czy spełnia wymagania LVD. Zapoznaj się więc z tymi
    wymaganiami. Zostały one spisane aby producenci z nich korzystali.

    Paweł

  • 8. Data: 2010-02-12 16:24:04
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

> [...]

    > Czymś takim:
    > http://download.maritex.com.pl/pdfs/co/pls40s.pdf
    >
    > Czy to się nadaje ze względów bezpieczeństwa ?

    Wątpię. Pomijając, że już na pierwszy rzut oka jest to ryzykowne, chyba
    nie będzie spełniało odstępów powierzchniowych. No i sama koncepcja
    przekładania czegoś w części sieciowej przez osobę nie będącą
    producentem... Może raczej zrób zasilacz uniwersalny (85-265V)?

    e.

  • 9. Data: 2010-02-12 16:45:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello entroper,

    Friday, February 12, 2010, 5:24:04 PM, you wrote:

> [...]
    > przekładania czegoś w części sieciowej przez osobę nie będącą
    > producentem... Może raczej zrób zasilacz uniwersalny (85-265V)?

    Przy mocy 5W zasilacz impulsowy z uniwersalnym wejściem powinien być
    lepszym rozwiązaniem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-02-12 21:27:47
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 13:56:55 +0100, rex napisał(a):

> [...]
    > przełączał na 110 lub 230 na lewo lub prawo.
    > Czy odległość styków jest wystarczająca? Urządzenie zamukane w plastiku, bez

    Jeśli urządzenie ma zasilanie doprowadzone przewodem sieciowym to może
    zamiast jumpera lepiej dać potrójne złącze śrubowe do druku i w
    zależności od potrzeb jedną z żył przewodu wkręcać we właściwy zacisk?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066