-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pytanie teoretyczne
Date: Tue, 20 Jun 2017 06:25:47 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 35
Message-ID: <oia84a$thu$2@node2.news.atman.pl>
References: <oi60k8$1a8$1@node1.news.atman.pl> <oi6io6$fic$1@node2.news.atman.pl>
<oi6kls$je0$1@dont-email.me> <oi6nes$p9v$1@node1.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<oi97b1$v9m$1@node2.news.atman.pl>
<594828ca$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1497932747 30270 83.142.196.21 (20 Jun 2017 04:25:47
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Jun 2017 04:25:47 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.2.0
In-Reply-To: <594828ca$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608104
[ ukryj nagłówki ]W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze:
>> Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi się,
>> że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem
>> nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na kręcenie nim
>> paliwem.
>
> IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
> Im wieksze, tym wieksza strata.
Dlatego pisze o piątce.
> Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
> szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
> (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
> pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac
> stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.
W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wcześnie;) - mój stary
trup pali 1l lpg na godzinę i 10 litrów na setkę.
>>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
>>> klopoty...
>> Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
>> nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która
>> mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
>
> Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac.
Tak, ale raczej się nie uda w praktyce. W praktyce nie hamując silnikiem
spalisz klocki i wyleciesz;)
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 20.06.17 06:32 Shrek
- 20.06.17 10:49 J.F.
- 20.06.17 10:53 J.F.
- 20.06.17 11:19 RadoslawF
- 20.06.17 11:30 s...@g...com
- 20.06.17 11:33 J.F.
- 20.06.17 11:43 s...@g...com
- 20.06.17 12:39 Zenek Kapelinder
- 20.06.17 12:42 Zenek Kapelinder
- 20.06.17 14:00 Budzik
- 20.06.17 14:00 Budzik
- 20.06.17 14:00 Budzik
- 20.06.17 16:37 RadoslawF
- 20.06.17 17:01 WS
- 20.06.17 18:02 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław