eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie teoretyczne › Re: Pytanie teoretyczne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pytanie teoretyczne
    Date: Tue, 20 Jun 2017 06:25:47 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <oia84a$thu$2@node2.news.atman.pl>
    References: <oi60k8$1a8$1@node1.news.atman.pl> <oi6io6$fic$1@node2.news.atman.pl>
    <oi6kls$je0$1@dont-email.me> <oi6nes$p9v$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <oi97b1$v9m$1@node2.news.atman.pl>
    <594828ca$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1497932747 30270 83.142.196.21 (20 Jun 2017 04:25:47
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Jun 2017 04:25:47 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.2.0
    In-Reply-To: <594828ca$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2608104
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze:

    >> Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi się,
    >> że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem
    >> nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na kręcenie nim
    >> paliwem.
    >
    > IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
    > Im wieksze, tym wieksza strata.

    Dlatego pisze o piątce.

    > Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
    > szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
    > (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
    > pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac
    > stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.

    W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wcześnie;) - mój stary
    trup pali 1l lpg na godzinę i 10 litrów na setkę.


    >>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
    >>> klopoty...

    >> Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
    >> nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która
    >> mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
    >
    > Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac.

    Tak, ale raczej się nie uda w praktyce. W praktyce nie hamując silnikiem
    spalisz klocki i wyleciesz;)

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: