  • Data: 2017-12-05 01:35:59
    Temat: Re: RAID5
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-12-04, Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:
> [...]

    Przy RAID5 jest tez ten (czasami kwestionowany) problem zwany URE.
    Sprowadza się on do tego, że specyfikacja SATA dopuszcza jeden błąd
    odczytu na ca 15TB danych. Ma to przekładać się ma znaczace (xx%)
    prawdopodobieństwo katastrofy przy odbudowie odpowiednio dużej
    macierzy.

    > Dlatego dyski wymienia się prewencyjnie. A przynajmniej ja tak robię. W
    > moim domowym RAID-1 wymieniam jeden z dysków (zamiennie) co 12-18
    > miesięcy.

    Chyba niepotrzebnie aż tak często(*). Mi "się" wymieniając naturalnie
    raz na 3-4 lata wraz ze spadkiem cen za jednostkę pojemności.

    *) https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-failure-ra
    tes-q1-2017/

    --
    Marcin