    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radio UKF z MT 1984 - połowa sukcesu :)
    Date: Tue, 09 Feb 2010 21:02:34 +0100

    W dniu 2010-02-09 17:06, J.F. pisze:

    > Jesli masz generator ~ 10.7MHz a twoj oscyloskop czy miernik wyrabiaja
    > przy tej czestotliwosci, to oczywiscie mozesz nowoczesnie.

    Myślałem o zastosowaniu gotowej, zestrojonej głowicy jako źródła sygnału
    10,7MHz. Co do miernika to przy strojeniu obwodów RX Libry używałem
    improwizowanej sondy w.cz. (dioda germanowa, kondensator, rezystor).
    Oscyloskopem niestety nie dysponuję... :/

    > Jeszcze bardziej nowoczesnie bedzie sobie zrobic wobulator.

    Myślałem o tym kiedyś. Znasz może jakiś sprawdzony, polecany projekt.
    Z tego co widzę to AVT ma w ofercie kit generatora serwisowego
    sterowanego mikroprocesorowo. Ale składania tego bym się raczej nie
    podejmował - zdecydowania za dużo delikatnej, cyfrowej elektroniki i
    lutowania SMD. ;)

    > A jak nie chcesz, to sugestia z MT jest bardzo dobra.

    Ok, w domu powinien być jakiś odbiornik nadający się do wykorzystania w
    tym celu. Te bardziej współczesne, na jednym scalaku chyba też się
    nadają? Wówczas zwyczajnie sprawdzam w karcie katalogowej na której
    nóżce ma to wyjście wzmacniacza p.cz. i stamtąd wyprowadzam sygnał do
    strojenia demodulatora?

    > W trzecim kroku podlacz dobra antene i zacznij od strojenia
    > heterodyny. A obwody wejsciowe to na kiepskiej antence.

    Trzecim krokiem będzie złożenie głowicy UKF. ;) Skłaniam się ku
    projektowi wykorzystującemu NE602 (NE612/SA602/SA612), UL1202 w roli
    przedwzmacniacza p.cz., filtr 7x7 oraz warikapy. ;)
    http://tinyurl.com/yaejmym

    Wcześniej pewnie sprawdzę z jakąś zestrojoną, fabryczną głowicą UKF.