    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radio cyfrowe
    Date: Thu, 08 Jan 2009 19:47:02 +0100

    Thu, 8 Jan 2009 17:59:02 +0100 "salonowiec"
    <d...@p...onet.pl> napisał:

    >Czy ktoś mogłby doradzić jakie radio cyfrowe?

    Domyślam się że chodzi Ci o zwykłe, analogowe radio z cyfrową syntezą
    częstotliwości, a nie o radio cyfrowe.
    Ja mam Grundig Yacht Boy 80 i uważam że jest niezłe. RDSa nie ma.
    Odbiera stacje UKF dając bardzo dobrej jakości dźwięk (odbiera w
    stereo oczywiście, ale żeby posłuchać w stereo musisz podłączyć
    słuchawki bo głośnik ma tylko jeden). Krok strojenia na UKF - 25kHz.

    Odbiera też fale krótkie w zakresie 1,711 - 29,999MHz, krok strojenia
    1kHz, ma generator BFO do odbioru SSB i CW, ale Tobie to pewnie
    niepotrzebne.

    Wady:

    - konstruktorzy Grundiga przegapili chyba fakt że istnieją pamięci
    EEPROM - pamięć radia podtrzymywana jest przez baterie, a jak je
    wyjmiesz to jeszcze przez ok. 10min. przez kondensator. Po tym czasie
    wszystkie nastawy, zegar, kasują się. Jest to lekko upierdliwe, bo jak
    wyjmuję akumulatory do naładowania, muszę do radia podłączyć zasilacz
    żeby się nie skasowała pamięć stacji.

    - regulacja barwy dźwięku przełącznikiem low-high. W pozycji low jest
    zdecydowanie za mało tonów wysokich (za to przydaje się na KF żeby
    stłumić szumy), a w pozycji high jednak tonów wysokich jest trochę za
    dużo w porównaniu z resztą, ale można się przywyczaić.Wyraźnie brakuje
    pozycji "mid".
    Kiedyś jednak to radio rozbiorę i spróbuję pozycję mid dorobić (to
    pewnie jakieś proste przełączanie elementów RC).

    >Mam na myśli przenośne
    >(również na baterie), RDS (czy to jest wyświetlanie różnych rzeczy, np.
    >nazwa programu?)

    Masz bana w google i na wikipedii?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Radio_Data_System
    http://www.google.pl/search?q=RDS