  • Data: 2014-08-27 17:51:17
    Temat: Re: Raspberry Pi - wysyłanie maila z notyfikacją
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
    > SMTP>> RCPT TO:<m...@w...pl>
    > SMTP>> DATA
    > SMTP<< 250 2.1.0 Ok
    > SMTP<< 554 5.7.1 <******.*******.****.tpnet.pl[***.***.***.***]>:
    > Client host rejected: Access denied
    > SMTP<< 554 5.5.1 Error: no valid recipients
    > SMTP>> QUIT
    > LOG: MAIN
    > ** m...@w...pl R=smarthost T=remote_smtp_smarthost: SMTP
    > error from remote mail server after RCPT TO:<m...@w...pl>: host
    > poczta.interia.pl [217.74.64.236]: 554 5.7.1
    > <bwz215.neoplus.adsl.tpnet.pl[83.29.249.215]>: Client host rejected:

    Czyli łączysz się do serwera Interii i próbujesz wysłać ze swojego
    interiowego konta. Nie uwierzytelniasz się jednak w żaden sposób i serwer
    odrzuca Twoją pocztę.

> [...]
    > 250 8BITMIME
    > SMTP>> MAIL FROM:<> SIZE=2543
    > SMTP>> RCPT TO:<a...@i...pl>
    > SMTP>> DATA
    > SMTP<< 250 2.1.0 Ok
    > SMTP<< 554 5.7.1 <******.*******.****.tpnet.pl[***.***.***.***]>:
    > Client host rejected: Access denied
    > SMTP<< 554 5.5.1 Error: no valid recipients
    > SMTP>> QUIT
    > LOG: MAIN
    > ** a...@i...pl R=smarthost T=remote_smtp_smarthost: SMTP
    > error from remote mail server after RCPT TO:<a...@i...pl>:
    > host poczta.interia.pl [217.74.64.236]: 554 5.7.1

    Tutaj też łączysz się do Interii i też się nie uwierzytelniasz. Dodatkowo
    adres nadawcy gdzieś się zgubił i w MAIL FROM jest pusty.

    Tak jak napisałem w poście obok, mylisz klienta SMTP i serwer SMTP.
    Próbujesz wysłać pocztę ze swojego konta (czyli jak to robi klient SMTP)
    używając narzędzia jakim jest serwer SMTP, czyli bez autoryzacji. Exima
    możesz używać jak masz swoją domenę. Możesz sobie wtedy założyć maila
    cośt...@a...pl i z niego wysyłać. Wtedy Twój Exim połączy się z Interią,
    powie MAIL FROM: <c...@a...pl> i Interia to łyknie. A tak, to mówisz, że
    jesteś z Interii a Interia mówi "Hola, hola, skoro masz u mnie konto, to
    czemu się nie zalogowałeś" i odrzuca. Więc musisz mieć swoją domenę. Jednak
    antyspamy krzywo patrzą na domeny podpięte do Neostrady, więc nawet jak nie
    dostaniesz komunikatu błędu, to mail i tak może wylądować w spamie. Dlatego
    ja bym nie szedł tą drogą. Olej Exim i komendę mail. Wysyłaj klientem SMTP
    (logując się na swoje konto!!!), np. http://msmtp.sourceforge.net/

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/