  • 1. Data: 2014-08-23 11:30:35
    Temat: Raspberry Pi - wysyłanie maila z notyfikacją
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Przepraszam za pytanie na granicy OT, ale zastanawia mnie pewna kwestia:

    Jak w najprostszy sposób wysłać maila z jakaś informacją z poziomu
    programu napisanego w C, działającego pod Raspberry Pi? W internecie
    znajduję mnóstwo przykładów dotyczyących Pythona albo PHP, pod C już
    trochę trudniej.

    Do głowy przychodzi mi kilka rozwiązań, m.in.:
    1) Napisanie własnej procedury, implementującej protokół SMTP i
    wykorzystującej socket TCP.
    2) Skorzystanie z jakiegoś klienta e-mail obsługiwanego z poziomu
    konsoli i wywoływanie go przez system().

    A może dałoby się to zrobić bardziej elegancko? Jakaś gotowa biblioteka,
    udostępniająca odpowiednią funkcję? Albo program, który udostępniałby w
    systemie odpowiedni plik, do którego mógłbym pisać wysyłając wiadomość?

  • 2. Data: 2014-08-23 12:00:16
    Temat: Re: Raspberry Pi - wysyłanie maila z notyfikacją
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    > udostępniająca odpowiednią funkcję? Albo program, który udostępniałby w
    > systemie odpowiedni plik, do którego mógłbym pisać wysyłając wiadomość?

    Nie znam C, czy w tym języku nie da się wywołać programu z niezbędnymi
    parametrami?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 3. Data: 2014-08-23 13:26:03
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-08-23 12:00, AlexY pisze:

    > Nie znam C, czy w tym języku nie da się wywołać programu z niezbędnymi
    > parametrami?

    Właśnie podał sposób - przez system(). Ale Atlantisowi nie chodzi o
    wywoływanie zewnętrznych programów.

    Nie mam doświadczenia praktycznego, ale w zebranych materiałach do RPi
    mam: libESMTP i libquickmail.

    --
    Michał

  • 4. Data: 2014-08-23 13:30:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 11:30:35 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Jak w najprostszy sposób wysłać maila z jakaś informacją z poziomu
    > programu napisanego w C, działającego pod Raspberry Pi? W internecie

    A po co C? nc (netcat) nie może być?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2014-08-23 15:10:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Właśnie podał sposób - przez system(). Ale Atlantisowi nie chodzi o
    > wywoływanie zewnętrznych programów.

    Te zewnętrzne programy, to nie w czym innym napisane, jak w C. Jak ktoś
    się uprze, to sobie może uwewnętrznić.

    > Nie mam doświadczenia praktycznego, ale w zebranych materiałach do RPi
    > mam: libESMTP i libquickmail.

    Ale tu w ogóle nic do roboty nie ma -- wystarczy przygotować treść maila
    z nagłówkami i wysłać to na port 25 swojego serwera. Ktoś już zauważył,
    że dobrze do tego się nadaje netcat (nc) -- też napisany w C, więc każdy
    może sobie zobaczyć, jak to robi.

    Jak sie nie chce zgłębiać RFC, można zajrzeć na przykład tu (pierwsze
    trafienie google) http://www.linuxjournal.com/content/sending-email-ne
    tcat

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2014-08-23 19:14:25
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Michał Lankosz napisał:
> [...]
    [..]
    > Właśnie podał sposób - przez system(). Ale Atlantisowi nie chodzi o
    > wywoływanie zewnętrznych programów.

    No to musi wyważać otwarte drzwi czyli jak Jarek napisał wstawić program
    pocztowy w swój program, IMHO bez sensu.

    [..]

  • 7. Data: 2014-08-24 07:56:44
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

> [...]
    > z nagłówkami i wysłać to na port 25 swojego serwera. Ktoś już zauważył,
    > że dobrze do tego się nadaje netcat (nc) -- też napisany w C, więc każdy

    Hmm... Wystarczy po prostu wysłać kolejne linie jednym ciągiem, bez
    sprawdzania odpowiedzi serwera?
    No i czy istnieją jeszcze jakieś publiczne serwery SMTP, które
    umożliwiałyby wysłanie wiadomości bez autoryzacji?

  • 8. Data: 2014-08-24 10:37:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 24 Aug 2014 07:56:44 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Hmm... Wystarczy po prostu wysłać kolejne linie jednym ciągiem, bez
    > sprawdzania odpowiedzi serwera?
    > No i czy istnieją jeszcze jakieś publiczne serwery SMTP, które
    > umożliwiałyby wysłanie wiadomości bez autoryzacji?

    Ale chwila, chcesz wysyłać maile jawnie (znany serwer, oficjalny
    dostęp) czy chcesz spamować szukając open relay'e? Bo w pierwszym
    przypadku 99% wszystko zadziała a w drugim trzeba weryfikować
    komunikację.
    Analizując output netcata i kody odp. smtp możesz stwierdzić czy
    wystąpił jakiś problem.
    Protokoły komunikacyjne aplikacji stworzone za czasów wczesnego
    internetu są human readable & friendly, wystarczy umiejętność
    czytania :), przez co są łatwe implementacyjnie.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-08-24 10:41:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    wrote:
    > No i czy istnieją jeszcze jakieś publiczne serwery SMTP, które
    > umożliwiałyby wysłanie wiadomości bez autoryzacji?

    Większość umożliwia PLAIN lub LOGIN, wygeneruj sobie string auth
    (albo podejrzyj tcpdumpem komunikację lnormalnego klienta by ten
    string wyciągnąć) i dodaj do skryptu podczas komunikacji z serwerem.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2014-08-24 12:25:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 23 Aug 2014 13:30:30 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > A po co C? nc (netcat) nie może być?

    Trochę napisałem na wyrost, nie do końca może to działać z każdym
    serwerem. Jeśli na serwerze jest zaimplementowana silna ochrona
    antyspamowa np. greeting pause to od klienta wymaga się precyzyjnej
    (rfc strict) komunikacji, nie pamiętam czy netcatem da się
    zaimplementować oczekiwanie na odp., wysyłanie sesji "ciurkiem" może
    nie zadziałać.

    --
    Marek