    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Raspberry Pi - wysyłanie maila z notyfikacją
    Date: Wed, 27 Aug 2014 18:57:03 +0200
    <ltcr40$t6g$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ltgbnj$pgm$1@pyro.tvk.wroc.pl>
    <lthadj$rdg$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <a...@t...pilczyce.net>
    <ltikti$8do$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ltis3l$3dm$1@pyro.tvk.wroc.pl>
    <ltivs0$dl7$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ltj23u$sbs$1@node2.news.atman.pl>
    <ltka9r$5nv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <ltkupk$puq$1@node2.news.atman.pl>
    <ltl1r3$ktl$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    Atlantis <m...@w...pl> napisał(a):
    > Hmm... Wpisałem login i hasło w odpowiednim pliku. Trzeba coś jeszcze
    > skonfigurować?
    > Dlaczego pojedyncze wywołanie mail powoduje wysyłanie czegoś dwa razy?
    > Przynajmniej tak to wygląda w powyższym logu...
    > A to przypadkiem nie chodzi o coś takiego? Przecież w tym
    > pseudograficznym configu exima można wybrać, czy chce się wysyłać maila
    > bezpośrednio ze swojej maszyny pełniącej funkcję serwera SMTP, czy też
    > przy użyciu zewnętrznego serwera. Wybrałem drugą opcję...

    Na te pytania nie odpowiem, bo nie znam się na zawiłościach konfiguracji
    Exima. Widocznie czegoś jeszcze brakuje, bo uwierzytelnienie nie nastąpiło.

    > Czy domena posiadana w ramach dyndns-a się nada? Fakt, że mam zmienne IP
    > w neostradzie nie będzie przeszkodą? Generalnie właśnie dlatego używam
    > dyndns-a...

    To już zależy od konfiguracji antyspamu. Generalnie serwerki na Neostradach,
    na dodatek z dynamicznym DNS, jakiejś dobrej reputacji w antyspamie nie będą
    miały. Dlatego napisałem, żeby nie iść tą drogą. Teoretycznie może to być
    dowolna domena, byle różna od tej, jaką ma serwer przez który wysłasz, bo
    wtedy by wychodziło, że się pod niego podszywasz. W praktyce jednak dochodzą
    mechanizmy antyspamowe, które przeprowadzają ocenę maila (scoring) na
    podstawie różnych parametrów, np. właśnie czy IP należy do łącza
    konsumenckiego (Neostrada, kablówka), czy ma RevDNS, czy domena jest
    dynamiczna, czy wcześniej z tego segmentu sieci wysyłano spamu. W
    dzisiejszych czasach, gdy jest dużo spamu, a antyspamy są wyczulone na różne
    rzeczy, trudno spełnić wszystkie kryteria, szczególnie na domowym łączu.

    > Ok, wielkie dzięki - spróbuję.

    Jeśli Exim umie działać jako klient, to może być i Exim. Jak wspomniałem,
    nie znam jego możliwości. Google znalazło mi to:
    http://blog.tonyscelfo.com/2009/07/13/use-smarthost-
    to-route-outgoing-exim4.html

    --
    Grzegorz Niemirowski