    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rdzeń kubkowy, zła indukcyjność
    Date: Tue, 17 May 2016 09:23:44 +0200
    Sender: r...@n...agh.edu.pl

    Hello Piotr,

    Tuesday, May 17, 2016, 9:06:11 AM, you wrote:

    > Przy takim nawinięciu drut powrotny krzyżuje się ze wszystkimi zwojami
    > dolnej i górnej warstwy. Nacisk w miejscu krzyżowania na pewno większy niż
    > wszędzie indziej, a krzyżowań dużo - aż się prosi o zwarci, szczególnie jak
    > drut stary, emalia krucha.
    > Kolejne warstwy nawija się w przeciwne strony - wtedy nic się nie krzyżuje.

    Dość nieszczęśliwe sformułowanie. Nawija się w tym samym kierunku -
    to, czy zwoje są z lewa na prawo czy z prawo na lewo na szpulce
    znaczenia nie ma żadnego. Kierunek nawijania, to kierunek obrotów
    wrzeciona nawijarki i on się nie zmienia.

    Nawijanie z powrotem do jednej strony po każdej warstwie jest
    nawijaniem specjalnym, stosowanym tam, gdzie napięcie międzywarstwowe
    jest krytycznie duże lub gdzie chodzi o zmniejszenie pojemności
    pasożytniczych.

    [...]

    --
    Best regards,