eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRdzenie do transfluksorów › Re: Rdzenie do transfluksorów
  • X-Received: by 10.50.136.163 with SMTP id qb3mr100686igb.7.1455590578963; Mon, 15 Feb
    2016 18:42:58 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.50.136.163 with SMTP id qb3mr100686igb.7.1455590578963; Mon, 15 Feb
    2016 18:42:58 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin2!gobli
    n.stu.neva.ru!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!news.glorb.com!y89no1952554q
    ge.0!news-out.google.com!l1ni14901igd.0!nntp.google.com!hb3no5353169igb.0!postn
    ews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Mon, 15 Feb 2016 18:42:58 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <1w6410xly2r4j$.1amcqxfpsjxmm.dlg@40tude.net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=79.191.125.2;
    posting-account=2vJOHAoAAAD7bZT1IJliVG4MXTFDb1W2
    NNTP-Posting-Host: 79.191.125.2
    References: <n9athr$2fn$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <n9ccm3$bko$1@node2.news.atman.pl>
    <56c18327$0$696$65785112@news.neostrada.pl>
    <n9s1fm$m6f$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <1w6410xly2r4j$.1amcqxfpsjxmm.dlg@40tude.net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: Rdzenie do transfluksorów
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Tue, 16 Feb 2016 02:42:58 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:694333
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 21:13:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > P.S. Jak oni to zrobili - konsola na 128 bajtach ?
    Strasznie, pisanie gier na Atari 2600 to zajęcie równie przyjemne, co nawlekanie
    tego ferrytu.

    W zasadzie nie było i tak za bardzo co zrobić z większą ilością RAMu, bo połowa
    czasu pracy biednego wykastrowanego 6502 była przeznaczona na wyświetlanie
    obrazu linia po linii (oczywiście trzeba było samemu liczyć cykle tak, żeby wstrzelić

    się w synchronizację obrazu i zdążyć z obliczeniami logiki gry w trakcie blanków),
    bo 2600 nie miało bufora ramki - cięcie kosztów, pamiętaj, że to był tani sprzęt
    domowy zaprojektowany pod koniec lat 70. Były tylko 2 bufory na sprjte'y (piłka, tło)
    do których się kopiowało dane z pamięci jak był blank. Programiści ruszali
    niebo i ziemię, żeby zrobić na tym coś więcej niż Ponga i te czołgi co było
    w standardzie. Więc kwestia RAMu dostępnego w konsoli nie była aż tak
    zaporowa, za bardzo nie było tam co ładować (kartridże miały pierwotnie po 2/4 kB).

    Polecam ten mały referat (nie jest stricte o hardware ale dobrze oddaje ducha epoki):
    https://www.youtube.com/watch?v=MBT1OK6VAIU
    Pozdrawiam,

    --
    Karol Piotrowski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: