  • Data: 2015-09-02 23:27:37
    Temat: Re: Rdzenie ze szczeliną
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello bartekltg,

    > Czyli nie zawsze. Ale to trzecie miejsce po przecinku
    > to trochę dużo jak na inną funkcję udającą tamto.

    Trzecie miejsce po przecinku daje błąd mniejszy niż tolerancja pomiaru
    szczeliny...

    > Na szybko nie doklikałem się u nich do katalogu, mogę jedynie
    > szukać cześci, jak wiem, jak się nazywa;-)

    Jest jeszcze mirror starej strony Ferroxcube...

    > Na ferrysterze cześć produktów w sklepie ma link do 'pdf'
    > w szczegolach produktu, który otwiera stronki tegu typu:
    > http://www.feryster.pl/polski/ef3298.php
    > ale nie wszystkie. Może źle szukam.
    > BTW, mogli by zrobić tam nieco porządku, jak kiedyś chciałem
    > pobawi<=ć się transformatorkiem, w końcu znalazłem co chciałem,
    > ale się namęczyłem. Z drugiej strony, dla speców możę to jest
    > czytelniejsze;-)

    Sklep jest na dalekiej pozycji do porządkowania. Szukaj raczej tutaj:
    http://www.feryster.pl/polski/transformers.php?lang=
    pl
    wybierz kształtkę, potem rozmiar i docierasz do tabelki karkasów, w
    której po prawej stronie masz linki do stron rdzeni.

    > To może J.F. miał dobrą intuicję, że metoda pomiaru swoje dokłada.
    > W końcu istotne jest nawet, gdzie nawinie się cewkę?

    Oczywiście, że jest istotne. Poprawnie powinno nawinąć się cewkę z
    możliwie najlepszym wypełnieniem karkasu. Ale na to by poszło mnóstwo
    miedzi.

    > Z tym nie da się polemizować, pomiar to pomiar.

    Ale różnica jest tak szokująco duża i systematyczna, że w normalnej
    sytuacji szukałbym błędu metody...

    > Ale nieraz dobrze wiedzieć, jak coś się zachowuje.
    > Ideałem byłoby mieć wzór biorący geomertię i materiał.

    Ale tak naprawdę po co? I tak w rzeczywistości szlifuje się szczelinę
    albo na oczekiwaną indukcyjność uzwojenia (jak w Ferysterze) albo na
    określony współczynnik A_L. Szczelina jest wartością pomocniczą -
    przybliżoną nawet w danych katalogowych nie jest traktowana jako
    wartość ostateczna.

    --
    Best regards,
    RoMan