  • 1. Data: 2009-01-02 11:15:06
    Temat: Re: Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2008, JA wrote:

    > Bardzo istotną wadą jest nie możność podłączenia właśnie nie systemowych
    > lamp.

    E tam.
    Minolta obsługuje odpowiednik "centralnego styku", zarówno po stronie
    lampy (mam HS 3600D, sprawdzałem, wyzwalanie spinaczem działa) jak
    i aparatu (przecież jakoś "stare lampy" Minolty muszą działać).

    Problemem jest tylko sprawa ew. napięcia wyzwalajacego (hm...) oraz
    mechanika, ale tę ostatnią już widać "producenci niezależni" ;) obcykali:

    http://allegro.pl/item517972033_sony_alfa_goraca_sto
    pka_przejsciowka.html
    W najgorszym razie na tę stopkę dokładasz wyzwalacz "wysokonapięciowy"
    (tyrystor/tranzystor).

    > W cyfrze wbrew pozorom i całemu zaawansowaniu technicznemu korpusów
    > i współpracujących z nimi lamp jakość-poprawność naświetlenia jest na znacznie
    > niższym poziomie niż w starych lampach z automatyką tyrystorową,
    > które w wielu przypadkach sprawują się znacznie lepiej.

    Piszesz o pomiarze światła w *cyfrze* czy w *lustrzankach*?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2009-01-02 15:47:42
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-01-02 12:15:06 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

> [...]
    pka_przejsciowka.html
    > W najgorszym razie na tę stopkę dokładasz wyzwalacz "wysokonapięciowy"
    Wiem, że są. Ale to kolejny klamot, mała pierdoła, zmniejsza stabilność
    samej lampy itp.
    Da się, wiele się da.

    > Piszesz o pomiarze światła w *cyfrze* czy w *lustrzankach*?
    > ;)

    Piszę o pomiarze światła TTL flesz, w nowoczesnych lustrzankach cyfrowych.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-01-02 17:52:46
    Temat: Re: Re: Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Jan 2009, JA wrote:

> [...]
    [...]
    > Wiem, że są. Ale to kolejny klamot, mała pierdoła, zmniejsza stabilność samej
    > lampy itp.

    To ustal najpierw sam ze sobą czy się da :], bo zwyczajnie masz chęć
    pomarudzić a naciągasz argumenty aż materiał trzeszczy.
    "Oryginalna" przejściówka za 350 zł może być argumentem przeciw, to
    prawda. Ale owe "zastępcze"?

    [...]
    > Piszę o pomiarze światła TTL flesz, w nowoczesnych lustrzankach cyfrowych.

    Chwilowo się nie odniosę, zaaplikuję sobie parę "pikselozowych" testów
    przy jakiejś okazji, to się okaże.
    Jak chodzi o "automatykę lampy" to owszem, mam, ale jedyne zastosowanie
    które znajdowałem, to wyłączanie tejże automatyki.
    I ubolewałem za każdym razem że nie dopilnowałem, aby (zamiast tej
    automatyki) lampa miała "normalny" manual (z możliwością nastawiania
    energii).
    Lampy używałem niemal wyłącznie "od sufitu", dla wyjaśnienia.

    Używane razem z hybrydą KM A200, do której również mam lampę "systemową",
    i siakoś nie przyuważyłem kompletu wad który Ci przy lustrzankach
    wyłaziły ;)

    pzdr, Gotfryd