  • Data: 2010-02-18 16:13:42
    Temat: Re: Re: Re: Wydajno?ć nadsiarczanu sodu (b327)
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Feb 2010 15:19:13 +0100, "Tmek" <g...@o...pl> wrote:

    >Ok, a ja mam pytanie co robic ze zuzytym roztworem? I z tym i z tym.
    >Da sie to jakos zneatralizowac coby nie bylo dla otoczenia szkodliwe?

    FeCl3 można regenerować kwasem azotowym, tak jak pisałem.
    Trawik nadtlenkowy można regenerować dodając perhydrol i kwas
    siarkowy. Przedtem wstawić na noc do lodówki i zlać znad kryształów
    siarczanu miedzi. BTW niektóre płytkarnie stosują tą technologię,
    proces jest całkowicie bezodpadowy, ale technologia jest dość
    wymagająca ze względu na niewielkie tolerancje i konieczność
    wykonywania analizy roztworów.

    Pozdrawiam,
    Paweł