  • Data: 2015-09-21 20:30:01
    Temat: Re: Re: podwójna ciągła
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Sep 2015, Liwiusz wrote:

    > No dobrze, śmichy chichy, ale jaki jest formalny przepis zezwalający na
    > przekraczanie ciągłej w tym przypadku?

    Prawo składa się z przepisów i "zasad prawnych".
    Kiedyś zapodawałem, że IMO taki przypadek wynika a contrario
    z "cennika mandatów". Z rozporządzenia.

    http://taryfikatormandatow.pl/l/zatrzymanie-i-postoj
    +++
    na jezdni wzdłuż linii cišgłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych,
    jeżeli kierujšcy pojazdami wieloœladowymi sš zmuszeni do najeżdżania
    na tę linię: 100 zł (art.49 ust.1 pkt 4),
    ---

    IMO minister przekroczył uprawnienia (nie ma prawa naruszać ustawy,
    w PoRD nie ma takiego przepisu jak dla znaków drogowych - że znaki
    mają pierwszeństwo nad ustawą, a i to jest konstytucyjnie podejrzane),
    ale uznanie literalnego znaczenia przepisu wprost prowadzi do
    wniosku, że "zmuszeni" są właśnie... zmuszeni.
    Ergo - mogą.
    W przeciwnym przypadku przepis brzmiałby w stylu "w sposób
    uniemożliwiający przejazd bez najechania linii" (przymusu
    nie ma, a jest "uniemożliwienie", no to nie mają prawa).

    Dodam, że są kraje w których kierowcy nie ośmielają się np. wyprzedzać
    dowolnego żółwia (wolnobieżnego roweru nie wyłączając), jeśli
    linie są ciągłe a szerokość pasa nie pozwala, więc z tymi śmiechami
    i widzianymi w wątku kpinami nie wszędzie jest tak śmiesznie (pewnie
    by stali obok blokerów i zawdzwonili po policję - ta po przyjeździe
    mogłaby pozwolić na jazdę po ciągłej).
    Przypomnę takoż, że od zawsze jestem za literalnym pozwoleniem na
    przekroczenie ciągłej przy wyprzedzaniu i omijaniu pojazdów
    "ażurowych" (pod warunkiem gwarantowanej widoczności na czas do
    skończenia manewru), ale to inna sprawa.

    Bo przepisu na przekraczanie ciągłej w przypadku ogólnym
    raczej nie ma.

    pzdr, Gotfryd