  • Data: 2015-09-21 20:45:21
    Temat: Re: podwójna ciągła
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 1 Sep 2015, Shrek wrote:

    > Zdrowy rozsądek. Ten sam co zabrania nekania właściciela pojazdu na lawecie.
    > I pewnie jakiś stan wyższej koniecznosci, zakazu tamowania ruchu itp. Z tym,
    > że to już wyższa szkola abstrakcyjnego myślenia, charakterystyczna dla
    > prawników.

    Średnio.
    To kolejna dziura w przepisach, zdaje się celowa.
    Otóż jakby przekraczanie linii ciągłej było przestępstwem, to nie ma
    problemu: w KK jest o zwolnieniu z odpowiedzialności wobec "nikłej
    szkodliwości społecznej" czy jakoś tak.
    Ale w KW tego nie ma...i już.

    A art.3 PoRD nie zawiera pozwolenia na uznanie "płynności ruchu"
    przy jakichkolwiek warunkach (należy zachować się tak aby tę
    płynność zapewnić, ale tylko w dozwolonych granicach zachowania).

    > Jeden nie będzie widział nic złego w zachowaniu pani
    > funkcjonariusz,

    IMVHO, akurat i wyjątkowo, na *TEN* przypadek istnieje uzasadnienie
    dla przekroczenia linii, podałem w poście obok.
    Dlatego mam pewne rozdwojenie jaźni, dyskutując w kwestii
    funkcjonariuszki która jednocześnie akcentuje lukę w prawie
    (IMO całkiem zgrabnie - bo uświadamia że coś jest nie tak),
    a z drugiej nie wie o IMO prawidłowym punktowym wyjątku
    na okazję parkowania przy ciągłej.

    > Na co dzień powinien wystarczyć zdrowy rozsądek.

    Ale wtedy NIE POWINNO być przepisu, który wchodzi w paradę!
    (to jest doskonałe wyjaśnienie, dlaczego przepisy powinny zawierać
    zapis "powinien" a nie "musi" - jak widać, może choć nie powinien :>)

    > pozorą ważne, bo powinno wpływać na procedury policji. Chodzi o to, czy
    > należy zmodyfikować procedury przyjęć, żeby takich eliminowac na wejściu, czy
    > procedury pracy w Policji są tak popieprzone, że ze zdrowych ludzi robią

    Nie, to jest skutek błędów w prawie.
    Prawo NIE POWINNO dopuszczać do takiej możliwości, że absurd jest
    nierozwikływalny i na dobrą sprawę powinien się skończyć ułaskawieniem
    przez prezydenta (bo ułaskawienie jest właśnie na "przypadki absurdalne",
    ale na tyle rzadkie, że nie ma sensu dostosowywać prawa).

    > Przykład pana komendanta z Czerska pokazuje, że jak jest wola, to odpowiedni
    > przepis się znajdzie, czego pani z całego serca życzę;)

    Przypomnij proszę o co chodzi, bo nie jarzę :)

    pzdr, Gotfryd