    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Regulator obrotów w odkurzaczu
    Date: Mon, 13 Jan 2020 12:39:45 +0100
    <qva6ar$u2g$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <8...@t...no1>

    W dniu 2020-01-10 o 17:22, Queequeg pisze:

    > Tak... to mi przypomina, że chyba powinienem kupić maskę :)

    :)

    > Tak, to plastik. No to będę polerował z regulacją... pewnie i tak dopiero
    > na wiosnę, wtedy też trochę więcej o tym poczytam (jaka pasta, jaka gąbka,
    > czy tam filc, jakie obroty, itd.).
    >
    > Tak sobie teraz popatrzyłem na ceny na Allegro. Lampa (używana) od 400 zł
    > do 1200 zł. Pewnie te w okolicy 400-500 zł w podobnym stanie co moja. No
    > to lepiej jednak nie przegrzać :)

    Wypolerować to jedno, ale zabezpieczyć przez ponownym zmatowieniem to
    drugie. I to drugie jest trudniejsze.

    > No tak... to trochę gorsze warunki. Czy tam się pokrywa rdzą jeszcze nie
    > wiem, bo dopiero kupiłem :) Ale woda nie podchodzi.

    Zima teraz jest (tzn ta chłodniejsza jesień), włóż tam coś, co łatwo ma
    skorodować, to się przekonasz na wiosnę czy graty będziesz musiał
    wywozić do domu na kolejną zimę.

    > Minuta... oni tego nie testowali, czy jak...

    Może pomiar wyważenia był "w granicach" błędu. Tylko że błąd za szeroki.
    Albo wyważali wirnik bez wentylatora, potem go dopiero nakładali ufając,
    że odlew plastikowy jest na tyle lekki i dokładny, że nie popsuje
    całkowitego wyważenia układu. Nie wiem, to tylko moje gdybania.

    Maszyna nie wibrowała jakoś bardziej niż zwykle, a rozpadający się
    wentylator nie zakleszczał wirnika, był mielony przez niego. Po cięciu
    okazywało się, że korpus dziwnie ciepły. Albo przy cięciu kostki że nie
    ma tego efektu rozdmuchiwania pyłu wokół. To od razu widać że coś jest
    nie tak, bo się dusisz w tym pyle. Niby niewielki to podmuch, ale bez
    niego tnący stoi w środku chmury.
    Na szczęście cięcia nie były na tyle długie, że wirnik nie szedł z dymem.
    W sumie były 3 albo 4 wymiany gwarancyjne. Na tyle rzadko używaliśmy tej
    kątówki, że potem przyszła zima. A na wiosnę jak się znów rozpadło, to
    okazało się, że już po gwarancji. Nie mieliśmy ochoty ani czasu kopać
    się z producentem, ze czas naprawy przedłuża gwarancję. Po prostu
    podziękowaliśmy tej firmie, wróciliśmy do Makity.

    > Tylko znów... trzeba jakoś to wyważyć. Nie sztuka wydać dowolną ilość kasy
    > na sprzęt z najwyższej półki, tylko co z tego skoro będzie używany 2x do
    > roku?

    No i to jest ten bilans kosztów, zysków, oraz świętego spokoju. Od
    każdego indywidualnie zależy w którą stronę pójdzie.

    > Myślę że wyrobiła. U mnie ta wkrętarka sporo pracuje (jak na warunki
    > amatorskie / domowe). Zawsze jak coś robię przy motorze, samochodzie,
    > czy w sumie gdziekolwiek indziej.

    I oby działała jak najdłużej :)
    Mam wkrętarkę z Netto, zadziwiająco mocna i trwała. Okablowała ze mną
    cały dom, przykręciła podbitkę drewnianą, kilkadziesiąt m2 płyt do
    stelarza i nie chce się zepsuć :/

    --
    viktorius