  • 1. Data: 2020-01-08 13:27:02
    Temat: Regulator obrotów w odkurzaczu
    Od: robot <a...@o...pl>

    Wydłubałem z odkurzacza takie cudeńko: https://ibb.co/MgPRptj
    Zakładam, że jest to regulator obrotów.
    Czy z tego przypadkiem nie da się zrobić regulacji obrotów do szlifierki kątowej?
    Silnik w odkurzaczu był szczotkowy 1800W (łożysko się rozpadło).

  • 2. Data: 2020-01-08 15:50:24
    Temat: Re: Regulator obrotów w odkurzaczu
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 08.01.2020 o 13:27, robot pisze:
> [...]
    > kątowej?
    > Silnik w odkurzaczu był szczotkowy 1800W (łożysko się rozpadło).

    Da się. Ale radość może być mizerna. Razem ze spadkiem obrotów spada
    moc, sprawność i chłodzenie silnika. Więc nie przesadź.

    P.P.

    PS. Łożysko można wymienić. I nie jest to rocket science.

  • 3. Data: 2020-01-08 15:52:32
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-01-08 o 13:27, robot pisze:
    > Wydłubałem z odkurzacza takie cudeńko: https://ibb.co/MgPRptj
    > Zakładam, że jest to regulator obrotów.
    > Czy z tego przypadkiem nie da się zrobić regulacji obrotów do szlifierki
    > kątowej?

    Da się, tyle że w odkurzaczu ten radiator był najprawdopodobniej
    chłodzony wymuszonym powietrzem.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2020-01-08 16:00:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Da się. Ale radość może być mizerna. Razem ze spadkiem obrotów spada
    >moc, sprawność i chłodzenie silnika. Więc nie przesadź.

    >P.P.
    >PS. Łożysko można wymienić. I nie jest to rocket science.

    Moze byc, jesli lozysko jest nietypowe, slizgowe, zalane w tworzywie
    itp.

    J.

  • 5. Data: 2020-01-08 16:34:34
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Da się. Ale radość może być mizerna. Razem ze spadkiem obrotów spada moc, sprawność
    i chłodzenie silnika. Więc nie przesadź.

    > P.P.
    >
    > PS. Łożysko można wymienić. I nie jest to rocket science.

    Oczywiście że próbowałem wymienić. Bardzo trudno było je zdjąć. Ale ja się nie
    poddawałem.
    Na koniec, jak już prawie zdjąłem, zgodnie z przewidywaniami przejechałem niechcący
    narzędziem po uzwojeniu.

  • 6. Data: 2020-01-08 16:41:39
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Czy z tego przypadkiem nie da się zrobić regulacji obrotów do szlifierki
    > kątowej?

    A szlifierka ma soft start?

    Kupiłem ostatnio Makitę (GA5030R), specjalnie bez regulacji obrotów bo mam
    osobny regulator na triaku. Trochę się przeliczyłem bo soft start wariuje.
    Z drugiej strony stwierdziłem że w sumie to nie potrzebuję regulacji :)

  • 7. Data: 2020-01-08 16:42:39
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-08 o 16:00, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    sprawność i chłodzenie silnika. Więc nie przesadź.

    > Moze byc, jesli lozysko jest nietypowe, slizgowe, zalane w tworzywie itp.

    Normalne łożysko było za siedem piędziesiąt, kulkowe.

  • 8. Data: 2020-01-08 16:57:56
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-08 o 16:41, Queequeg pisze:

> [...]
    > Z drugiej strony stwierdziłem że w sumie to nie potrzebuję regulacji :)

    Nie ma nie ma.
    Ja tez nie wiem czy potrzebuję regulację. Tylko jakoś szkoda mi wyrzucać to cudeńko
    z odkurzacza. Chcę się jeszcze tym chociaż pobawić przed wyrzuceniem.

  • 9. Data: 2020-01-08 17:03:41
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-08 o 15:52, PeJot pisze:

    > Da się, tyle że w odkurzaczu ten radiator był najprawdopodobniej chłodzony
    wymuszonym powietrzem.

    Oooooo. To jest cenna uwaga. Na to bym nie wpadł.
    I chyba rzeczywiście był tam jakiś dziwny "kanalik"/"tunelik, którego
    przeznaczenia nie mogłem odgadnąć, co mnie lekko frapowało.
    Aż korci zerknąć na ta konstrukcję raz jeszcze.
    Ale niestety resztę odkurzacza już wyjeb... chciałem powiedzieć zutylizowałem
    w specjalnym ekologicznym pojemniku przeznaczonym do tego celu.

  • 10. Data: 2020-01-08 19:52:41
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-01-08 o 17:03, robot pisze:

    > Oooooo. To jest cenna uwaga. Na to bym nie wpadł.
    > I chyba rzeczywiście był tam jakiś dziwny "kanalik"/"tunelik, którego
    > przeznaczenia nie mogłem odgadnąć, co mnie lekko frapowało.

    Takich kanalików do chłodzenia mogło być 2, jeden do chłodzenia triaka (
    niekoniecznie zimnym powietrzem ), a drugi do chłodzenia kabla zwijacza.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem