  • Data: 2015-03-19 17:56:20
    Temat: Re: Resetowanie twarde wyświetlacza
    Od: "Robbo" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Znalazłem w archiwum to:

    Robbo Thu May 08, 2014 9:13 am
    "Mnie nigdy nie zawiesił się LCD tak, abym stracił komunikację z nim. Jedyne
    co, to gasł obraz - wystarczyło przesłać ponownie polecenie inicjalizacji, a
    obraz się pojawiał. Jednak chciałbym na przyszłość zrobić lepsze
    zabezpieczenia, na wypadek zawieszenia układu wyświetlacza. Wyświetlacz ma
    wyprowadzenie RST. Czy za jego pomocą mogę skutecznie resetować zawieszony
    scalak na wyświetlaczu, czy też jedyne rozwiązanie byłoby takie, jak Twoje,
    czyli sterowanie zasilaniem?"

    sundayman Thu May 08, 2014 4:00 pm
    "w moim przypadku, wyświetlacze których używam ( chyba ten
    http://artronic.com.pl/o_produkcie.php?id=630?)
    ma niby wejście RESET.

    Niestety, jak się coś wykrzaczy na LCD, to tenże RESET nie pomaga. W
    ogóle, to jest chińszczyzna jednak te wyświetlacze, i tylko cena jest
    ich zaletą..."

    sundayman Fri May 09, 2014 3:36 pm
    "On zawsze żyje - tyle,że czasem jak się coś wychrzani, to efekt jest
    taki, jakby się poprzesuwały części ekranu - jedno jest wyżej, drugie
    niżej... Ale niby nadal działa i wyświetla, tyle że to dziwnie wygląda.
    I reset zwykły na to nie pomaga.

    A rozwiązanie z odcięciem zasilania jest najprostsze i dlatego użyłem -
    zawsze robię wszystko w pośpiechu i po prostu dorzuciłem jeden
    tranzystor przy zmianie PCB i wszystko.No taka prowizorka.

    Nie bardzo mi się to rozwiązanie podoba, i pewnie jakieś lepsze trzeba
    by zrobić. No tylko kiedy ?? :)"