  • 1. Data: 2015-03-18 19:01:24
    Temat: Resetowanie twarde wyświetlacza
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Tworzę układ, w którym mam wyświetlacz graficzny LCD 192x64-G (White/Blue -
    LED) STN (LCD-AG-192064G-BIW W/B-E6 PBF) oraz uC ATmega128. Zasilanie +5V
    podane jest na piny VDD i LEDA wyświetlacza. Chcę zrobić układ umożliwiający
    resetowanie wyświetlacza poprzez chwilowe odcinanie zasilania (takie
    zabezpieczenie, na wypadek problemów na badaniach EMC). Odcinanie zasilania
    byłoby sterowane jednym z wyjść uC ATmega128.
    Czy wystarczy odcinać zasilanie na VDD (bez odcinania zasilania LEDA)?
    Na jaki czas należy odcinać zasilanie, aby reset wyświetlacza był pewny, a
    wyłączenie nie było dłuższe ponad to, co potrzeba do pewnego resetu?
    Jaki typ tranzystora zastosować w układzie odcinania zasilania wyświetlacza?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2015-03-18 20:56:42
    Temat: Re: Resetowanie twarde wyświetlacza
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 19:01, Robbo pisze:
> [...]
    > uC ATmega128.
    > Czy wystarczy odcinać zasilanie na VDD (bez odcinania zasilania LEDA)?
    Pewnie że starczy, co ci się może w ledzie zawiesić :)

> [...]
    > a wyłączenie nie było dłuższe ponad to, co potrzeba do pewnego resetu?
    > Jaki typ tranzystora zastosować w układzie odcinania zasilania
    A ile on bierze prądu? jak mało to bezpośredni z nogi procka go zasil.

    > ---
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    A to g..o po co wysyłasz? widziałeś wirusa w pliku tekstowym?
    wywal w ustawieniach avasta naglówek do poczty wysyłanej.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 3. Data: 2015-03-18 21:01:06
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > A ile on bierze prądu? jak mało to bezpośredni z nogi procka go zasil.

    Według specyfikacji:
    Current supply typowo 2,5mA, max 3,5mA.
    Supply current for Backlight(LED) typowo 150mA

    Przy czym jeśli podświetlenie dajemy na stałe, to zdaje się interesuje nas
    tylko Current supply.

    R.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 4. Data: 2015-03-18 22:38:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-18 o 21:01, Robbo pisze:

> [...]
    > Supply current for Backlight(LED) typowo 150mA
    >
    > Przy czym jeśli podświetlenie dajemy na stałe, to zdaje się interesuje
    Dokładnie, czyli z nogi procka popędzisz bez problemu.

    > R.
    >
    > ---
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Dalej to wysyłasz?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 5. Data: 2015-03-18 23:07:47
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > widziałeś wirusa w pliku tekstowym?

    Prosisz i masz;-)
    http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Wirus_alba%C5%84
    ski

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 6. Data: 2015-03-18 23:39:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pawel O'Pajak napisał:

    > Prosisz i masz;-)
    > http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Wirus_alba%C5%84
    ski

    Poza tym jeden z pierwszych wirusów, jeśli w ogóle nie pierwszy,
    napisany był w DCL, który to jako język skryptowy, występuje
    wyłącznie jako plik tekstowy. Jakby mało tego było, to przenosił
    się i namnażał w wiadomościach pocztowych. Życzenia słał świąteczne.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2015-03-19 08:04:17
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 18.03.2015 o 20:56, janusz_k pisze:

    > A ile on bierze prądu? jak mało to bezpośredni z nogi procka go zasil.

    Słaby pomysł. Skoro wyświetlacz wykrzacza się pod wpływem zakłóceń, to
    będzie te śmieci przenosił też na swoje zasilanie i podłączanie tego pod
    port procka, to proszenie się o kłopoty.

  • 8. Data: 2015-03-19 09:56:05
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 18 Mar 2015 20:56:42 +0100, janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    > A to g..o po co wysyłasz? widziałeś wirusa w pliku tekstowym?

    Oczywiście :)
    begin 644 wirus.exe
    /2F5S=&5M('=I<G5S3"P*
    `
    end

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-03-19 10:02:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Oczywiście :)
    > begin 644 wirus.exe
    > /2F5S=&5M('=I<G5S3"P*
    > `
    > end

    A nie lepiej na wszelki wypadek napisać 755 zamiast 644?

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2015-03-19 10:25:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 Mar 2015 10:02:53 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > A nie lepiej na wszelki wypadek napisać 755 zamiast 644?

    Dla windows? Doświadczenie mówi, że można nawet zapakować go w zip,
    zahasłować i podać hasło w treści maila. Też zadziała.

    --
    Marek