  • Data: 2019-09-13 17:04:30
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/09/2019 11:36, J.F. wrote:
    > W 91-96 ?

    "wczesne software DOSa"

    > Byl Fortran na Atari ? Zdziwiony nieco jestem :-)

    Oczywiście już przysypiałem. Forth a nie Fortran.

    > No i co ci da dedykowany monitor do Spectrum, Atari czy C64 ?

    Wyższą jakość obrazu niż kolorowy telewizor. Przykładowo HiRes Amigowy,
    czyli 640 pixeli w poziomie było czytelne na monitorach dedykowanych i
    kiepsko czytelne na TV. Inna sprawa że zwykły telewizor cz-b miewał
    przyzwoitą ostrość.

    > Owszem - Amstrad CPC 64 - tam bylo 80 znakow.
    > Chyba, ze ktos kupil monitor kolorowy, to 80 nie nadawalo sie do
    > ogladania :-)

    Nadawało się o iel monitor miał takie przeznaczenie. Oczywiście trudno
    mówić wtedy o hiper ostrości, ale nadal bezproblemowo programowało się w
    640 pixelach z poziomie.

    Prywatnie na początku 2000 najbardziej lubiłem stary monitor mono VGA.
    Nie męczył oczu z powodu długiej poświaty i był całkiem ostry. Tylko
    ludzie patrzyli na mnie czy nie zadzwonić do psychiatry. Przestałem
    używać jak pojawiły się panele, choć pierwszy LCD jakiego miałem
    spowodował że umarłem ze śmiechu. Miał pokrętła do regulacji geometrii.
    I działały...

    > Ale CPM w stacji i terminal z 64 znakami to juz jest cos, a 32 - ponizej
    > krytyki :-)

    Może tylko co z tego skoro dało radę poczuć choć troche
    "profesjnalności". Trudno się spodziewać że ktoś będzie robił na ZX
    projekty jumbojetów w domu. Ale popisać w jakimś sensownym języku dawało
    radę.