  • Data: 2019-09-13 17:23:12
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/09/2019 11:11, J.F. wrote:
    > Wydaje mi sie, ze jednak byly oryginalne produkty.

    https://en.wikipedia.org/wiki/86-DOS

    [...] but adapted to meet the requirements of Intel's 8086 16-bit
    processor, for easy (and partially automated) source-level
    translatability of the many existing 8-bit CP/M programs; [...]

    https://en.wikipedia.org/wiki/Source-to-source_compi
    ler#TRANS

    > Moze tych pare lat wystarczylo do produkcji oryginalnych wersji czy
    > programow.

    Po prostu przenieśli development na 16 bit i kontynuowali. Przecież fakt
    że DOS został napisany pod kątem kradzieży rynku CP/M było oczywiste.

    > Tym niemniej - w 91 atarynka w konkursie dla dzieci ... ubogi ten konkurs.

    Telewizja w '91 roku była w takim samym kryzysie jak reszta kraju.

    > W latach 80-tych we wroclawiu, w mojej klasie w liceum chyba juz wszyscy
    > telefony mieli.

    Kwesia dostepności central, lini i chyba najwazniejsze: woli urzędników
    i Partii. Może to śmieszne, ale mój kolega telefonu nie dostał bo się
    dogrzebali w papierach że dziadek był przed wojną działaczem. Tym
    niewłaściwym. Mimo że ojciec lekarz. W ten sposób jako jedyny lekarz w
    okolicy nie miał telefonu.

    > Moze jacys nieliczni nie mieli.

    U mnie mało kto. Telefon dostawali ludzie tacy jak lekarze,
    pielęgniarki, dyrektorki szkół itd itp. Praktycznie każda instalacja
    telefonu do wczesnych lat 90 podlegała ocenie merytorycznej. Mieszkałem
    w specyficznym miejscu, czyli otoczony trójkątem torów kolejowych. Byż
    może to redukowało możliwości techniczne do kilku drutów.

    > Mieszkania czesto mieli w nowym budownictwie - wiec o telefonach
    > pomyslano ... choc zrealizowano z opoznieniem :-)

    Wątpie aby myślano, mieszkałem na osiedlu zbudowanym w '75 i zgodnie z
    perspektywą światłego rozwoju Komunizmu i przegonienia zglilizny
    zachodniej w ciągu 2 lat, nie położono ani jednago kabla. Potem
    rozkopali osiedle ponownie aby je położyć robiąc to iteracyjnie przez
    dziesięciolecia.

    > Tym niemniej statystyka jakas jest ..

    Subiektywna bo tak też wyglądał świat.