  • Data: 2019-09-19 08:40:05
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.09.2019 15:09, Queequeg wrote:

    > Ale on chyba nie miał PCMCIA? Miał jakiś własny interfejs / magistralę?

    Nie. To był jakiś wynalazek Atari, chyba niestosowany w niczym innym.
    Za to Amiga 600 i 1200 już miały standardowe złącze PCMCIA, co też
    przyczyniło się do przedłużenia życia tych komputerów. Pasjonaci mogli
    dodawać do nich funkcje, o których nie śniło się twórcom tych
    komputerów. To samo z takim Apple Newtonem. :)
    Atari Portfolio niestety się na to nie załapało, trochę szkoda...

    > Ja tak samo. Miałem Wizarda (zresztą nadal mam w szufladzie), a mój
    > pierwszy Android to był Desire Z (też nadal jest w szufladzie). Potem była
    > Motorola Droid 4, potem druga, bo ta pierwsza zdążyła umrzeć... i nie chcę
    > innej. Tzn. mam też drugi telefon, bo na Motoroli nic już się nie da
    > współczesnego zrobić, ale dopóki nie będzie współczesnego z QWERTY, to nie
    > pozbędę się Motoroli.

    U mnie też zarówno Wizard, jak i Universal oraz Desire Z leżą w
    szufladzie. Po prostu sprzęt zmieniałem w momencie, gdy wartość
    poprzedniego modelu leciała mocno w dół i trochę szkoda było mi do
    wystawiać za gorsze na Allegro. Początkowo miałem trochę pomysłów na
    wykorzystanie starych telefonów do projektów (w końcu to ciągle
    urządzenie z dotykowym ekranem, relatywnie mocnym procesorem i modułami
    łączności bezprzewodowej) ale w międzyczasie pojawiły się Raspberry Pi i
    inne płytki z mocnymi MCU.
    Kilka starych urządzeń swego czasu sprzedałem i teraz tego żałuję.
    Najbardziej szkoda mi PSION-a 5MX. Jakieś 10 lat temu poszedł na Allegro
    za grosze, a teraz musiałbym za niego zapłacić kilkaset zł...

    > Prawda. Nienawidzę tego. Bardzo szybko od tego dziubania na tej małej
    > klawiaturce ekranowej trafia mnie szlag. Jest swype, które niby miało
    > ułatwić pisanie, ale swype najczęściej i tak nie rozpoznaje słowa, które
    > chciałem napisać.

    W 2017 roku na Kickstarterze wystartował projekt o nazwie Gemini PDA - w
    miarę współczesne urządzenie na Androidzie, w formie przypominającej
    klasyczne handheldy PC z początku XXI wieku. Uzbierali potrzebną kwotę i
    sprzęt wszedł do produkcji. Nie wiem ile sztuk wyprodukowali, nie była
    to jakaś wielkoseryjna produkcja, ale chyba też nie efemeryda, bo
    znajomy przez pewien czas to posiadał i przynajmniej raz widziałem to na
    Allegro. Niestety miałem wtedy ważniejsze wydatki, żeby licytować sprzęt
    za kilka tysięcy zł.
    Może jeszcze uda się to gdzieś kupić? Bo na chwilę obecną to chyba
    byłoby jedyną rozsądną alternatywą dla Droid 4, zwłaszcza jeśli i tak
    nosisz inny telefon. ;)

    > Wow :) Mnie Amiga zupełnie ominęła. Widziałem jedynie u znajomych. Potem
    > dostałem jakąś płytę główną, ale leżała tak, czekając, aż ją uruchomię,
    > aż w końcu komuś ją oddałem.

    U mnie było podobnie. To znaczy Amigi 500 pamiętam z dzieciństwa, jako
    sprzęt widywany u znajomych. Zapamiętałem je wtedy jako zabawki do
    grania. Moja perspektywa zmieniła się gdzieś na początku wieku, gdy
    udzielałem się na pewnej liście dyskusyjnej, poświęconej fantastyce
    naukowej. Udzielała się tam grupka osób należących do sceny amigowej. To
    oni uświadomili mi, jak sporo można było wycisnąć z A1200 z odpowiednimi
    rozszerzeniami. :)

    Swoją drogą sam system nie umarł wraz z likwidacją Commodore.
    "Klasyczne" Amigi przez chwilę produkowała jeszcze niemiecka firma
    Escom, a jakoś na początku XXI wieku pojawili się "duchowi następcy" -
    Pegasos i AmigaOne, komputery pracujące na procesorach PPC G3/G4. Można
    było na nich uruchamiać systemy Morphos oraz AmigaOS, kompatybilne na
    poziomie API z klasycznymi aplikacjami Amigi, o ile nie odwoływały się
    one do specjalizowanego hardware'u oryginalnych komputerów (np. słynny
    układ graficzny AGA z A1200).