eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej › Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Date: Fri, 22 Jun 2018 12:02:40 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <pgioh0$ckt$1$gof@news.chmurka.net>
    References: <pfqgbq$hhm$1$gof@news.chmurka.net>
    <5b28b09b$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b28dd59$0$585$65785112@news.neostrada.pl>
    <6789835803$20180619230222@squadack.com>
    <pgcg7m$l2t$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 22 Jun 2018 12:02:40 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="12957";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.1-20161224 ("Daill") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:DL/CWmM13525ywcnodUNKq6Ou+E=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:733245
    [ ukryj nagłówki ]

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Nie wiem, czy to prawda, że cewki do zapłonów elektronicznych

    Różne są zapłony elektroniczne. W skuterze mam CDI, w motorze wygląda na
    to, że po prostu MOSFET kluczuje do masy (cewki dostają plus po stacyjce,
    pomiar napięcia pokazuje zwieranie do masy).

    W starym samochodzie też nie było CDI tylko kluczowanie do masy
    (rozbierałem ECU, były tranzystory, nie było żadnego kondensatora WN).

    Serwisówka skutera (Yamaha Majesty 125, 2009 r., z CDI):

    - pierwotne: 0.19 - 0.27 ohm
    - wtórne: 6.3 - 9.5 kohm

    Serwisówka motocykla (Suzuki Hayabusa, 1 generacja, bez CDI):

    - pierwotne: 0.8 - 1.2 ohm
    - wtórne: 8 - 15 kohm

    Ciekawostka: w motorze mam cewkofajki, ale jest schemat cewkofajki, na
    którym jest wspólna masa i nie ma rezystora.

    > mają mniejsze oporności po stronie pierwotnej i włączenie takiej cewki w
    > miejsce tradycyjnej, mogło by przeciążyć, albo nawet zrobić qq, obwodowi
    > (przerywacz, przewody, itd.), jak i samej cewce, zwłaszcza, gdy się
    > przekręci kluczyk, ale jeszcze nie odpali silnika?

    Zakładam że tak. W przypadku CDI oporność uzwojenia pierwotnego cewki
    tylko przeszkadza, w przypadku przerywacza raczej pomaga.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: