  • 81. Data: 2013-11-04 21:31:35
    Temat: Re: Roczna ważność konta
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-04 20:49, JoteR pisze:

    > Wybacz, jeszcze do tego nie dotarłem. Na razie podziwiam, jakiego

    Spoko, ja też się powoli gubię ;)

    > pięknego flejma udało się rozpętać - jak za najlepszych czasów. Martwi
    > mnie tylko zbyt duża (jak na klasycznego flejma) liczba merytorycznych
    > wypowiedzi ;->

    LOL

  • 82. Data: 2013-11-04 21:44:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 21:27:57 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Przecież go znacz - piszesz by pisać?
    > http://www.play.pl/oferta/play-abonament/formula_4_u
    nlimited2.html

    Ups, sorry, myslalem ze pisales o kumulacji nieograniczonej w czasie.

    Powysza to troche zaprzeczenie kumulacji w ogole :-)

    > Niby dlaczego nie?

    Bo tych minut nie wygadujesz.
    No chyba ze wygadujesz z nadmiarem - ale wtedy zazwyczaj nadmiar
    drozszy.

    > Podejrzewam, że jednak większość osób korzysta z takich ofert
    > 'no limit', czy 'darmowe w sieci' i jednak patrzy na to, jaką
    > ofertę i w której sieci weźmie.

    Zakladajac ze wiekszosc wybiera najlepsza dla siebie oferte - to
    oferty sa rownie dobre, bo ilosci klientow w oby systemach mniej
    wiecej taka sama :-)

    > Nic nie pomyliłem - w górę to raczej zawsze bez opłat,

    Za to z wydluzeniem cyrografu ?

    > I ze stratą garba. No chyba, że ktoś pozwolił go zachować.

    Nie pzypominam sobie aby gdzies sie tego garba tracilo przy zmianie
    taryfy. Dodatkowe pule minut tak, ale podstawowe konto nie.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Podkreślone :>

    No, w t-mobile tez tak bylo, ale sie zmylo, choc ciagle jeszcze
    korzystam.

    > To jest właśnie ten trollowaty niewielki sens.

    niewielki sens to ma tez pozbywanie sie grubszej kwoty :-)

    > Może coś się zmieni,
    > a może nie. A jak jedziesz na wakacje do Egiptu to garb szybko
    > zniknie. Zresztą nawet jeśli to wszystko są wydumane jednostkowe
    > przypadki.

    Zagraniczny wyjazd to nie jest taki znow wydumany przypadek.

    > LOL, jak nie pasuje do argumentacji to już drobna kwestia techniczna:>

    Bo tu nie chodzi o miesiac tylko o gorke po wielu latach :-)

    W prepaidzie placiles na nia z gory, w abo tez placiles tylko sie nie
    odkladalo :-)

    > Zmiana ceny połączeń zasadniczo występuje przy przejście do innej
    > taryfy i wtedy garb magicznie znika, czyli zysk z niego żaden :P

    A to patrz wyzej, chyba ze masz na mysli zmiane operatora.

    J.

  • 83. Data: 2013-11-04 21:46:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-04 21:13, dizel pisze:

    > Chodzi mi o to że nie jest to w "standardzie" jak kiedyś gdzie
    > praktycznie w każdej sieci to było. Obecnie większość abonamentów tego
    > nie oferuje. Piszę o ofercie indywidualnej, nie firmowej.

    To jest proste - ceny usług potaniały, abonamenty poleciały na tzw.
    mordę, na rynku pojawiły się oferty no limit za stosunkowo niewielkie
    pieniądze (maja swoje wady). Ludzie z typowymi terminówkami z przed ~11
    miesięcy są sporo w 'plecy' i to z przechodzeniem minut.
    Tak że nie pisz mi, że przełom 2012/2013 to było kiedyś.

    > No wiesz mając 500 pln na koncie, i doładowanie raz na rok 5pln, to
    > wiele ten garb nie urośnie.

    No i co z tym zrobić? Nawet tego garbia komuś dać nie można.

    > Zresztą po pierwsze nie rozumiem jak można
    > aż tyle uzbierać na koncie prepaid, a po drugie skoro ktoś takiej sumy

    Uzbierać - spoko, były podwójne doładowania, bonusy i inne.

    > nie potrafi wydzwonić choćby w rok to znaczy że tak naprawdę nie było
    > mu to do niczego potrzebne. Lepiej taki starter wystawić na allegro i

    Ba, ma to sens przy internecie na kartę.

    > sprzedać. Chyba że komuś na numerze zależy.

    Jak używasz jednego numeru przez parę lat to chętnie się go pozbywasz?
    Ja rozumiem, że jak to był specjalny prepaid do kontaktów z kochanką,
    ale w typowych kontaktach z dziećmi czy zawodowych to raczej
    niepożądanym by było zmienianie numeru co jakiś czas (no chyba, że
    'praca' specyficzna;) ).

    > Przypomnę tylko jedną rzecz że roczna ważność konta w Orange to jest
    > PROMOCJA, więc w każdej chwili może zostać odwołana.

    Nie krzycz i nie epatuj marketingowym bełkotem - "rok ważności konta"
    to zwykła oferta usługodawcy, która ma określony regulamin, warunki
    itd. W zasadzie to obecnie wszystkie usługi są sprzedawane w
    *promocji*, bo ta ładniej brzmi i może się trochę lemingów na to
    nabierze.

  • 84. Data: 2013-11-04 22:05:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 21:46:17 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > To jest proste - ceny usług potaniały, abonamenty poleciały na tzw.
    > mordę, na rynku pojawiły się oferty no limit za stosunkowo niewielkie
    > pieniądze (maja swoje wady).

    No jakzesz to, przeciez zadna z sieci W3 nie ma "no limit" :-P

    > Ludzie z typowymi terminówkami z przed ~11
    > miesięcy są sporo w 'plecy' i to z przechodzeniem minut.
    > Tak że nie pisz mi, że przełom 2012/2013 to było kiedyś.

    Tez nie calkiem tak. Wiekszosc ludzi nie potrzebuje "no limit".
    Gadaja ile gadaja, abonament maja dobrany do swoich potrzeb.
    Albo jest niski, albo brali z telefonem. I trudno tu mowic ze sa w
    plecy.

    Jesli o mnie chodzi to od dawna stwierdzam ze drogie te telefony u
    operatorow ... a wiec mam abonament bez cyrografu. I chyba nie tylko
    ja tak mam, patrzac po informacjach na temat spadajacego ARPU :-)

    > No i co z tym zrobić? Nawet tego garbia komuś dać nie można.

    Cos tam zazwyczaj uzywasz, i garb zazwyczaj znika.

> [...]
    > itd. W zasadzie to obecnie wszystkie usługi są sprzedawane w
    > *promocji*, bo ta ładniej brzmi i może się trochę lemingów na to

    Raczej chodzi o to ze w kazdej chwili mozna sie z nich wycofac.

    J.

  • 85. Data: 2013-11-04 22:14:39
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:59:57 +0100, J.F. napisał(a):

    > Ale najpierw trzeba gorke wygadac :-)

    Już niewiele mi tej górki zostało. Jeszcze z pół roku i znowu trzeba
    będzie płacić :(

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 86. Data: 2013-11-04 22:17:48
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-04 21:44, J.F. pisze:

    nlimited2.html

    > Ups, sorry, myslalem ze pisales o kumulacji nieograniczonej w czasie.
    >
    > Powysza to troche zaprzeczenie kumulacji w ogole :-)

    Litości - jaki jest sens kumulacji no limit, skoro jest oferta
    z definicji no limit?

    > Bo tych minut nie wygadujesz.

    A których? Jak mam no limit to wygaduję, czy nie?

    > No chyba ze wygadujesz z nadmiarem - ale wtedy zazwyczaj nadmiar
    > drozszy.

    Abstrahując od oferty no limit w abonamencie, to jak jest limit
    to trzeba sobie dopasować abonament, by nie dopłacać i mieć
    swobodę.

    > Zakladajac ze wiekszosc wybiera najlepsza dla siebie oferte - to
    > oferty sa rownie dobre, bo ilosci klientow w oby systemach mniej
    > wiecej taka sama :-)

    Chciałeś mnie karmić truizmami? To są różne grupy klientów
    i tyle. Daj linka do danych z których czerpiesz te informacje
    - jest tam zapewne dużo więcej informacji.

    > Za to z wydluzeniem cyrografu ?

    A to zależy.

    > Nie pzypominam sobie aby gdzies sie tego garba tracilo przy zmianie
    > taryfy. Dodatkowe pule minut tak, ale podstawowe konto nie.

    Na obecną chwilę może i tak (choć pewien nie jestem - musiałbym
    sprawdzić dokładnie oferty), ale poleca wszystkie ex usługi, w tym
    np. konto ważne rok. To musiałbym dokładnie teraz zweryfikować.

    > No, w t-mobile tez tak bylo, ale sie zmylo, choc ciagle jeszcze
    > korzystam.

    Było, wiele rzeczy było. Zamierzchła historia w zakresie usług
    GSM w Polsce może i jest interesująca, ale ma średnie znaczenie
    w zakresie dyskusji o aktualnych możliwościach w zakresie
    prezentowanych ofert.

    > Zagraniczny wyjazd to nie jest taki znow wydumany przypadek.

    To jedź do tego Egiptu i wygadaj garba, póki masz okazję.

    > Bo tu nie chodzi o miesiac tylko o gorke po wielu latach :-)

    To tę górkę można sobie ewentualnie nazbierać w prepaidach (a nie
    postpaidach) i niekoniecznie mieć okazję z niej skorzystać.

    > W prepaidzie placiles na nia z gory, w abo tez placiles tylko sie nie
    > odkladalo :-)

    Nie.

    > A to patrz wyzej, chyba ze masz na mysli zmiane operatora.

    No właśnie nie - patrz wyżej. Jak będziesz chciał zmienić
    taryfę na 'lepszą' i zniknie 'rok ważności' to średnie
    szanse na wykorzystanie garba, choć pozostaje ci wycieczka
    do Egiptu...

  • 87. Data: 2013-11-04 22:23:19
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 21:04:32 +0100, J.F. napisał(a):

    > Owszem, ale to sie zrobil unikat na rynku, i ciekawe czy sie dlugo
    > utrzyma .. i skarbonka moze wrocic.

    Nie całkiem unikat, po prostu najkorzystniejsza oferta. W Playu żeby
    mieć RWK wystarczy doładować za 5 zł, w T-Mobile też jest RWK za coś ok.
    3 zł, w mBanku 5 zł na 2 miesiące to też są warunki do zaakceptowania.
    Jeśli tylko nie jestem związany cyrografem, to nie muszę się obawiać
    przyszłości :)

  • 88. Data: 2013-11-04 22:35:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 22:23:19 +0100, Chris94 napisał(a):
    > Nie całkiem unikat, po prostu najkorzystniejsza oferta. W Playu żeby
    > mieć RWK wystarczy doładować za 5 zł, w T-Mobile też jest RWK za coś ok.
    > 3 zł,

    Ale platne co miesiac. I to platne, a nie do doladowania.

    > w mBanku 5 zł na 2 miesiące to też są warunki do zaakceptowania.
    > Jeśli tylko nie jestem związany cyrografem, to nie muszę się obawiać
    > przyszłości :)

    Tylko trzeba sie szybko decydowac po wycofaniu promocji,
    bo potem co - gorka urosnie, i tak bez zalu sie z nia rozstac i
    przejsc do innego operatora ? :-P

    J.

  • 89. Data: 2013-11-04 22:39:26
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-11-04 22:05, J.F. pisze:

    > No jakzesz to, przeciez zadna z sieci W3 nie ma "no limit" :-P

    Wszystkie mają, tylko nie za niewielkie pieniądze (cokolwiek by
    to miało znaczyć). Za niewielkie pieniądze są oferty konkurencyjne,
    dla pewnego typu odbiorcy. Operatorzy nie będą sobie strzelać
    w kolano.

    > Tez nie calkiem tak.Wiekszosc ludzi nie potrzebuje "no limit".

    Całkiem tak i w tym miejscu zasadniczo nie chodziło mi o "no limit",
    ale jeśli już to patrz wyżej.

    > Gadaja ile gadaja, abonament maja dobrany do swoich potrzeb.

    Na chwilę podpisania umowy. 6 miesięcy później mogle za to samo
    zapłacić 2x mniej.

    > Albo jest niski,

    Nie jest.

    > albo brali z telefonem. I trudno tu mowic ze sa w
    > plecy.

    Są w plecy - czy to z telefonem czy bez. Sporo zmian było.

    > Jesli o mnie chodzi to od dawna stwierdzam ze drogie te telefony u
    > operatorow ...

    To różnie bywa.

    > a wiec mam abonament bez cyrografu.

    Tu akurat nie ma takiej implikacji.

    > I chyba nie tylko
    > ja tak mam, patrzac po informacjach na temat spadajacego ARPU :-)

    A co to ma do rzeczy z perspektywy ostatniego czasu?

    > Cos tam zazwyczaj uzywasz, i garb zazwyczaj znika.

    Jak musisz doładowywać by utrzymać konto, a nie ma 'roku ważności'
    to może być problem z jego 'zniknięciem'.

    ^^^^^^^^^^^^

    > Raczej chodzi o to ze w kazdej chwili mozna sie z nich wycofac.

    No i?

  • 90. Data: 2013-11-04 22:41:52
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 4 Nov 2013 21:06:26 +0100, JoteR napisał(a):

    > Możesz określić jakoś bliżej wysokość i tytuł tej rzekomej "kary"?

    Ta comiesięczna rzekoma "kara" jest w wysokości miesięcznego abonamentu,
    a jej tytuł jest taki sam, jak w przypadku prepaida.
    Jednak przypominam, że to nie ja, lecz Ty nazwałeś "karą" opłatę na
    rzecz operatora za korzystanie z usług jego sieci.

    > Ponawiam moje, wielokrotnie tu stawiane pytanie:
    > Dlaczego poważny człowiek, podpisawszy terminową umowę na warunkach, z
    > którymi niewątpliwie się zapoznał, chciałby wypowiedzieć ją przed terminem?

    Dokładnie z tego samego powodu, dla którego chciałby się z operatorem
    rozstać użytkownik prepaida.
    Z Twojej dotychczasowej argumentacji jednak wynika dość ciekawy wniosek,
    a mianowicie, że użytkownik abonamentowy dlatego nie rozstaje się ze
    swoim dotychczasowym operatorem gdyż jest "poważnym człowiekiem", a
    użytkownik prepaida dlatego, że "ma mentalność niewolnika". Doprawdy,
    ciekawy punkt widzenia!