  • 91. Data: 2014-05-29 00:30:16
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Myjk" wydumał(a) w wiadomości ID news:15f8hoioy20pa.dlg@myjk.org

    > Oczywiście, a twój, obalony już, argument o rzekomych drastycznie różnych
    > prędkościach, przez grzeczność pewnie puściłeś w niepamięć. :>

    To była próba wywoałania refleksji w temacie, którego sugestię zawarłeś w tytule
    :>
    Jak widać, brniesz nadal... :)

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 92. Data: 2014-05-29 00:48:15
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-29 00:02, MichaelData(R) pisze:

    > Myjk zakłada że rondo (jako całe) jest skrzyżowaniem i w całości nalezy
    > do tego, który się na nim znajduje pierwszy. Wszyscy inni, którzy
    > później znajdą się na skrzyżowaniu przez cały czas są w opcji znaku A-7
    > czyli muszą się podporządkować KRÓLOWI ronda, dokąd ten "pierwszy" nie
    > opuści skrzyżowania. Później prawo pierwszeństwa spada na tego, który
    > znalazł się na skrzyżowaniu zaraz po tym pierwszym. To przecież podstawa :]

    Zapomniałeś jeszcze, że według niego istotne jest czy wjeżdżając na soro
    widziałeś na nim pojazd czy nie :)

    Najśmieszniejsze jest to, że on próbuje jeździć tak jak kiedyś uczono -
    lewy do skrętu "lewo" i prosto, prawy pas - do skrętu prawo i prosto.
    Szkoda, że tak się zagubił w tym, że zignoruje każdy znak po drodze,
    który mu w tym przeszkadza.

  • 93. Data: 2014-05-29 00:51:36
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-28 09:17, Myjk pisze:

    > Sąd nie podzielił tego zdania. Ale oczywiście ty jesteś z całą pewnością
    > mądrzejszy niż sędzia z jakiegoś "pipidówka". BTW a skąd ty jesteś? :P

    Mogę Ci podać z miejsca 10 przykładów, gdy sąd wydawał wyroki sprzeczne
    same w sobie, sprzeczne z prawem i sprzeczne z logiką, ale po co?
    Zignorowałbyś to i tak.

    Poproszę Cię raz jeszcze o ustosunkowanie się do opisanej przeze mnie
    sytuacji:
    "wjeżdżasz na soro wjazdem "południowym", jest to rondo - czyli pasy
    (typu p1) krążą wokół wysepki, chcesz zjechać zjazdem "zachodnim",
    zajmujesz wewnętrzny pas. W tym czasie z wjazdu wschodniego na pas
    zewnętrzny wjeżdża pojazd 2. Jedziecie łeb w łeb. Olewacie zjazd
    północny. Ty odbijasz w prawo i chcesz wyjechać zjazdem zachodnim,
    pojazd 2 dalej jedzie prosto (po łuku) pasem zewnętrznym, bo chce
    zjechać zjazdem południowym. Zderzacie się. Kto jest winny?
    "

  • 94. Data: 2014-05-29 00:59:58
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    PlaMa wydumał(a) w news:538667b2$0$2244$65785112@news.neostrada.pl :
    > Zapomniałeś jeszcze, że według niego istotne jest czy wjeżdżając na soro
    > widziałeś na nim pojazd czy nie :)

    Nie jest istotne bo KRÓL na pewno już jest na rondzie i trzeba sie
    podporzadkować (czytaj spuścic wzrok i mieć debilny wygląd) :]

> [...]
    > lewy do skrętu "lewo" i prosto, prawy pas - do skrętu prawo i prosto.
    > Szkoda, że tak się zagubił w tym, że zignoruje każdy znak po drodze,

    KRÓLOWI? Przecież to ON udziela łaski a nie "poddany" (podporzadkowany
    zawsze i wszedzie) :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 95. Data: 2014-05-29 09:19:50
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 28 May 2014 18:18:58 +0200
    "nom" <n...@u...gazeta.pl> wrote:

    > Bardzo ogólna definicja, pojazdem wielośladowym jest również TIR z długą
    > naczepą, a według mnie dwa TIRy jeden obok drugiego tam się nie zmieszczą
    > (no chyba, że najedzie na kostkę). ;-)

    Wystarczy użyć szarych komórek. Dla TIRów jest tam jeden niwyznaczony pas, dla
    osobówek dwa. Pasy wyznaczone muszą mieć określoną w prawie szerokość, niewyznaczone
    jak widać nie.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 96. Data: 2014-05-29 10:23:05
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.05.14 0:51, PlaMa pisze:

> [...]
    > pojazd 2 dalej jedzie prosto (po łuku) pasem zewnętrznym, bo chce
    > zjechać zjazdem południowym. Zderzacie się. Kto jest winny?"

    To proste, dla znających kodeks drogowy: winny będzie jadący pasem
    wewnętrznym. Dlaczego? Jazda po rondzie nie różni się niczym od
    jazdy zwykłą drogą wielopasmową i obowiązują tu takie same zasady
    przy zmianie pasa ruchu, czyli mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa
    pojazdowi poruszającemu się swoim pasem ruchu lub znajdującym się
    z prawej strony To pierwsze primo. A drugie primo, to niedopuszczalne
    jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego. Nawet gdy
    jesteśmy sami na rondzie, podobnie jak o 2. w nocy przy czerwonym
    świetle na pustym skrzyżowaniu musimy czekać na zmianę świateł. ;)

    --
    collie

  • 97. Data: 2014-05-29 10:27:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    >Wystarczy użyć szarych komórek. Dla TIRów jest tam jeden niwyznaczony pas,
    >dla osobówek dwa. Pasy >wyznaczone muszą mieć określoną w prawie szerokość,
    >niewyznaczone jak widać nie.

    I Ty użyłeś swoich szarych komórek i tak Ci wyszło czytająć PoRD? :-)
    Nie przyszło Ci do głowy (używając szarych komórek), że drogowcy nie
    namalowali pasów ruchów nie dla tego, że im farby zabrakło, ale dlatego, że
    tam zgodnie z rozporządzeniem nie może być dwóch pasów ruchu? ;-)

  • 98. Data: 2014-05-29 10:47:10
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
> [...]

    > namalowali pasów ruchów nie dla tego, że im farby zabrakło, ale dlatego,
    > że tam zgodnie z rozporządzeniem nie może być dwóch pasów ruchu? ;-)

    A teraz przeczytaj to co napisałem ja, jeszcze raz, to co napisałeś Ty, i
    definicję z PoRD.

    No właśnie dlatego nie ma wymalowanych pasów, bo szerokość jezdni nie jest
    na tyle duża, aby spełnić normę. Natomiast jest na tyle szeroka, aby były
    tam zgodnie z definicją dwa pasy ruchu, a dwa niewyznaczone pasy ruchu są
    wtedy, kiedy mieszczą się obok siebie, dwa, dwuśladowe pojazdy, jak się
    mieszczą dwie osobówki, to są tam dla nich dwa pasy ruchu, ale jak się
    mieści jedna ciężarówka i nic obok niej bezpiecznie się już nie zmieści, to
    jest w tym momencie jeden pas ruchu i tyle. Coś jak kiedyś na moście syreny
    było, dla autobusów był to most jednopasowy, ale dla osobówek już dwupasowy,
    bo dwie osobówki spokojnie mogły nim przejechać obok siebie, ale dwa
    autobusy, czy dwie ciężarówki już nie. Rozumiesz już?

    Pozdrawiam
    Szerszeń

  • 99. Data: 2014-05-29 12:00:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "collie" napisał w wiadomości
> [...]
    >przy zmianie pasa ruchu, czyli mamy obowiązek ustąpić pierwszeństwa
    >pojazdowi poruszającemu się swoim pasem ruchu lub znajdującym się

    A tu widzisz - paru fachowcow na sprawe spogladalo i uznalo odwrotnie.
    Ale jak pisalem - mozna podciagnac pod nieustapienie na wjezdzie,
    zreszta nie ma narysowanych pasow, to byla zmiana ?

    >A drugie primo, to niedopuszczalne
    >jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego.

    Wypowiedz uzasadnij cytatem z przepisow.

    J.

  • 100. Data: 2014-05-29 12:35:01
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.05.2014 12:00, J.F pisze:

    > A tu widzisz - paru fachowcow na sprawe spogladalo i uznalo odwrotnie.

    Którzy na ten przykład i na czym oparli swoją opinię?

    > Ale jak pisalem - mozna podciagnac pod nieustapienie na wjezdzie, zreszta
    > nie ma narysowanych pasow, to byla zmiana ?

    Tak, gdyż nie ma znaczenia, czy pasy ruchu są namalowane, czy nie. Przypomnę:
    "Pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
    rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony znakami drogowymi"
    (KD Dział I, Art.2.1.7)

    > Wypowiedz uzasadnij cytatem z przepisow.

    Proszę bardzo:
    "Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni - jeżeli
    zamierza skręcić w prawo" (KD Dział II, Art.22.2)

    --
    collie