  • 261. Data: 2014-06-03 14:07:43
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Jun 2014 13:52:48 +0200, szerszen

    > Otóż nie wspólną tylko odrębną pod każdym względem.

    Wykaż które przepisy wyodrębniają rondo spod definicji skrzyżowania. :>

    > Wyodrębniają ją nie tylko znaki poziome odpowiednio malując pasy,

    Jak i każdy inny obszar skrzyżowania gdzie przebieg pasów może budzić
    wątpliwości. O tym jest w przepisach szczegółowych, zajrzyj tam w końcu!

    > ale również znaki pionowe, czyniąc rondo częścią uprzywilejowaną
    > jeśli są A7, lub podporządkowaną, jeśli ich nie ma, w stosunku
    > do dróg dochodzących.

    Świetnie, tylko to niczego nie zmienia poza wyznaczeniem pierwszeństwa i
    nakazu ruchu wokół wyspy po jej prawej stronie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 262. Data: 2014-06-03 14:12:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Jun 2014 13:43:31 +0200, szerszen

    > To rondo i sytuacja identyczna z omawianą.

    Ale jesteś upierdliwy niczym głodny szerszeń, tylko brzęczysz irytująco jak
    komar koło ucha. Nie jest to taka sama sytuacja!

    --
    Pozdor Myjk

  • 263. Data: 2014-06-03 14:19:07
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 3 Jun 2014 14:12:21 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Nie jest to taka sama sytuacja!

    No pewnie, bo rondo za duże i teoria się nie klei.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 264. Data: 2014-06-03 14:22:25
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 3 Jun 2014 14:07:43 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Wykaż które przepisy wyodrębniają rondo spod definicji skrzyżowania. :>

    Naprawde masz problem ze zrozumieniem kilku słów napisanych w formie zdania?

    Specjalnie zostawiłem wszystkie cytaty.

    > Świetnie, tylko to niczego nie zmienia poza wyznaczeniem pierwszeństwa i
    > nakazu ruchu wokół wyspy po jej prawej stronie.

    To zasdniczo zmienia praktycznie wszystko, stąd twoje teorie nie trzymające się kupy
    jeśli tylko rondo będzie większe, albo co gorsza będzie placem.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 265. Data: 2014-06-03 14:25:02
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 3 Jun 2014 14:05:00 +0200
    MichaelData(R) <s...@o...com> wrote:

    > Dokładnie taką sama sytuację mamy na omawianym rondzie :)

    Daj spokój, nie prztłumaczysz ;)

    > To moze przybliż mi te przepisy szczegółowe? Jakoś nie moge ich odnaleźć :/

    Un jeden jedyny te przepisy przeczytał i jedyny umie po rondzie jeździć, wszyscy inni
    włącznie z instruktorami jazdy się mylą ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 266. Data: 2014-06-03 14:33:04
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    szerszen wydumał(a) w news:20140603142502.6596e80ddfb33bfe1b04391c@tlen.pl :
    > Daj spokój, nie prztłumaczysz ;)

    No nie wiem, może jakbym zamiast "prostych" zakrzywił trochę w lewo?

    > Un jeden jedyny te przepisy przeczytał i jedyny umie po rondzie jeździć,
    > wszyscy inni włącznie z instruktorami jazdy się mylą ;)

    Wiesz, dokąd nie ma kolizji, niech sobie jeździ na zdrowie. Napisał że z
    uprzejmosci i wrodzonej kultury ustępuje tym z prawego pasa. Niech bedzie :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 267. Data: 2014-06-03 15:41:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Jun 2014 14:05:00 +0200, MichaelData(R)

    > Dokładnie taką sama sytuację mamy na omawianym rondzie :)

    Nie. Wyprostowałeś rondo czego w rzeczywistości zrobić się nie da, z
    obszaru skrzyżowania zrobiłeś drogę jednokierunkową (sic!), a z
    poszczególnych wjazdów/zjazdów odrębne skrzyzowania. Jesteś w martwym
    punkcie -- wiem, bo już w nim kiedyś byłem.

    > Toczpadem?

    Znowu skupiłeś się na najmniej istotnym elemencie mojej wypowiedzi. :P

    > To moze przybliż mi te przepisy szczegółowe? Jakoś nie moge ich odnaleźć :/

    http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-220-2181

    Powyżej masz wszelkie przepisy szczegółowe odnośnie znaków -- co dostałeś
    zapewne w pigułce na kursie pomijając w opisach mniej istotne szczegóły, a
    które w zamian uczyli Cię (nas?) w praktyce (typu obieranie właściwego toru
    jazdy przy manewrach na skrzyżowaniach etc.), w tym także (mało istotną na
    codzień) definicję obszaru skrzyżowania (Zal.3.2 w którym jest jak się ten
    obszar wyznacza) i mnóstwo innych ciekawych informacji. :P Jak już
    przeczytasz i zobaczysz jak się to robi, zrób to na skrzyżowaniu o ruchu
    okrężnym tak, żeby się nie wyłamywało z definicji jak to się dzieje obecnie
    u ciebie (na rysunkach) i w teorii.

    > ...hmm, bo to jest droga jednokierunkowa?

    Na twoim szkicu jest droga jednokierunkowa, dlatego taki wynik stłuczki a
    nie inny.

    Natomiast to z czego tworzysz tą swoją drogę jednokierunkową na rondzie to
    w rzeczywistości jest nienaruszalny (jak na skrzyżowaniu "kwadratowym")
    OBSZAR SKRZYŻOWANIA, na którym dla bezpieczeństwa i płynności ruchu
    wlepiono rondel i nakazano go objechać tylko i wyłącznie po to, by
    wyeliminować kolizyjność przy skrętach w lewo. Uświadom sobie w końcu ten
    prosty fakt i nie kombinuj bardziej niż to dopuszczone w przepisach.

    --
    Pozdor Myjk

  • 268. Data: 2014-06-03 15:46:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Jun 2014 14:22:25 +0200, szerszen

    > Naprawde masz problem ze zrozumieniem kilku słów napisanych w formie zdania?

    Mam "problem" z odnalezieniem w przepisach tego o czym piszesz. To wynika z
    prostej przyczyny: nie ma, w żadnych dostępnych przepisach, wskazania, że
    obszar skrzyżowania o ruchu okrężnym różni się czymś od obszaru
    skrzyżowania bez "rondla". Nie jest niczym odrębnym, tylko obszarem
    wspólnym dwóch (lub więcej) dróg.

    > To zasdniczo zmienia praktycznie wszystko, stąd twoje teorie nie
    > trzymające się kupy jeśli tylko rondo będzie większe, albo co gorsza
    > będzie placem.

    Jak widać dobrze że jest określony plac obok wyspy, bo jakby była sama
    wyspa, to znając twoje specyficzne pojmowanie przepisów pewnie byś tam
    łodzią motorową przypłynął i się kręcił wokół wyspy (najlepiej 1156 razy
    póki się paliwo nie skończy).

    --
    Pozdor Myjk

  • 269. Data: 2014-06-03 15:53:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Jun 2014 14:25:02 +0200, szerszen

    > Un jeden jedyny te przepisy przeczytał i jedyny umie po rondzie jeździć,

    Na szczęście nie jedyny.

    > wszyscy inni się mylą ;)

    Na szczęście nie wszyscy.

    > włącznie z instruktorami jazdy się mylą ;)

    Ty też mógłbyś zostać bez najmniejszego problemu instruktorem (swoją drogą
    znam dwóch instruktorów z rodziny żony, oraz jednego egzaminatora :P) i to
    że preferujesz taką a nie inną interpretację PORD będzie jego automatyczną
    wykładnią dla innych? Śmiechu warte, bo to wolne żarty.

    --
    Pozdor Myjk

  • 270. Data: 2014-06-03 15:57:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 3 Jun 2014 14:33:04 +0200, MichaelData(R)

    > No nie wiem, może jakbym zamiast "prostych" zakrzywił trochę w lewo?

    Byłem w dziurze królika w której ty teraz siedzisz, i nic tam nie ma. :P
    Ergo, nic ci to zakrzywianie nie da.

    > Wiesz, dokąd nie ma kolizji, niech sobie jeździ na zdrowie. Napisał że z
    > uprzejmosci i wrodzonej kultury ustępuje tym z prawego pasa. Niech bedzie :)

    Jak już skończycie się miziać -- widzę że Wam tego bardzo potrzeba żeby się
    uwiarygodnić -- to wrócimy do dyskusji. Tylko jeszcze przed tym przeczytaj
    przepisy szczegółowe ze zrozumieniem. :P

    --
    Pozdor Myjk