  • 31. Data: 2012-06-07 19:02:22
    Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-06-07 18:47, to wrote:
    > begin Shrek

    > Ale diesel mniej nie jedzie na niskich obrotach niż benzyna o tej mocy.
    > Nawet jeśli to benzyna turbo, a wolnossąca, to już w ogóle...

    "Wolę, żeby nie jechało nie rycząc. :>"

    To się załatwia w każdym wozie, przez wyjęcie kluczyka:P

    Shrek.

  • 32. Data: 2012-06-07 19:18:26
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-06 21:05, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:jqo9hc$kap$...@n...vectranet.pl...

    > Nie generalizuj, są diesle które nagrzewają się szybciej niż benzyniaki.

    Najdłużej rozgrzewające się auto jakie miałem, to Meriva 1.7 CDTi.
    Może było coś zjebane, ale dopiero po 30 km temperatura była OK.

    Najszybciej to rozgrzewa się CL600. Po 2 km i paru minutach jest już
    temperatura właściwa.

    IMO każde auto rozgrzewa się inaczej i nie ma znaczenia czy to diesel
    czy benzyna.

  • 33. Data: 2012-06-07 19:28:14
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-07 18:09, AL pisze:

    > a masz jakies zaswiadczenie od lekarza?
    >
    > czy moze twoj "pasek w dieslu" pali 3l/100km ZAWSZE ;)

    Ostatnio jechałem aleją fotoradarów (Poznań-Słupsk)
    Vectrą 1.9 CDTI po czipie z 150 na 195 KM i spalanie
    miałem takie:

    http://img576.imageshack.us/img576/1845/201206050127
    40.jpg

    więc 3 to przesada, ale da się pojechać oszczędnie

  • 34. Data: 2012-06-07 19:30:11
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    > No dobrze, ale jaka to różnica w sprawności? Benzyniak ma 20% a diesel
    > 80%? Czy może to różnica typu "20% vs 24%"?

    Porównanie:
    Taki sam samochód (Citroen C15), to samo obciążenie (jakieś 100kg) i
    kierowca, porównywalne trasy (miasto) i styl jazdy:
    Benzynowy (wtrysk 1-punktowy) 1.4 - 75KM - 10l/100km
    wolnossący klasyczny Diesel 1.9 - 70KM - 7,5l/100km

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 35. Data: 2012-06-07 20:25:08
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-07 13:37, Marek pisze:

    > Czy moglbys cos wiecej napisac o tej instalce LPG?
    > Jaki rodzaj i firma? Jak sie sprawuje itp?

    STAG 300 Premium z włączona adaptacją. 218 tys. km póki co (52 tys. km
    auto zrobiło na benzynie). Żadnych problemów. Problemy występowały z
    adaptacją do upgrade firmware (co jakiś czas zapalał się check z
    informacja zbyt uboga mieszanka. Błąd był spowodowany jakaś funkcją
    dopalania w ECU, której nie uwzględniała adaptacja. Po upgrade firmware
    przez ponad 100 tys. km błąd nie wystąpił. Mam przewód i soft do
    instalacji, więc co jakiś czas tam zaglądam.

  • 36. Data: 2012-06-07 20:26:05
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-07 14:31, Cavallino pisze:

    Przeczytaj całość ze zrozumieniem jeszcze raz i wtedy odpisz ponownie.

  • 37. Data: 2012-06-07 20:56:13
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-06-06 19:46, Agent pisze:

    > Nowe diesle to drogie naprawy w przypadku awarii. Palą mniej czy to po
    > mieście czy na trasie. W mieście reakcja na gaz jest jednak opóźniona z
    > powodu "laga" turbiny" i benzyną jeździ się nieco przyjemniej. Na trasie
    > wg mnie dieslem bo ma mniejsze obroty przy tej samej prędkości i np.na
    > autostradzie przy 140 nie wyje jak potępieniec. No i wyprzedzanie na 5
    > czy 4 biegu tez wg mnie lepsze.

    He he wolne żarty.
    Moja benzyna - dzisiaj sprawdzałem przy 3,5kRPM ma na prędkościomierzu
    170km/h ;) 140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje ;P
    Wsiadając w diesla to diesel wyje jak potępieniec :P

    Pozdro !

  • 38. Data: 2012-06-07 20:56:24
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Problemów zimowych praktycznie brak. Ważna jest dbałość o w miarę
    > sprawdzone paliwo, naładowany aku i ogólną sprawność auta.

    Taaaa, te mity. W ASO widziałem gościa któremu wyciągali pompę i ten
    tankował tylko na stacjach Shella, potem usłyszałem od mechanika, że nie
    ma znaczenia, pompy wyciągali i takim co tankują gdzie popadnie i takim
    co tylko na Shell/BP/Statoil/Orlen/Bliska. Ta "gąbka" na pompie i tak
    oklejona czymś czarnym. Jakość paliwa w Polsce na wielu stacjach
    pozostawia wiele do życzenia. Znam jedna prywatną, gdzie co 2 lata
    czyszczone są zbiorniki, znam też BP, gdzie sąsiad pracujący tam od 10
    lat nie pamięta, aby jakiś zbiornik był czyszczony.

  • 39. Data: 2012-06-07 21:00:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-07 20:56, Cezary Daniluk pisze:

> [...]
    > 170km/h ;) 140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje ;P
    > Wsiadając w diesla to diesel wyje jak potępieniec :P

    1.4 CRDI - 3kRPM VI bieg = 140km/h
    1.4 CVVT - 3kRPM V bieg = 100km/h (IV nie ma).

    Każda benzyna ma na najwyższym biegu przy 90km/h okolice 2500 RPM i
    każdy diesel ma na najwyższym biegu niecałe 2000 RPM (coś między 1700 a
    1900) przy 90km/h. Więc pokaż mi ten Twój wynalazek.

  • 40. Data: 2012-06-07 21:06:31
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-07 16:13, to pisze:
    > begin anacron

    > Koko euro spoko Ci zaszkodziło? Który silnik osiąga temperaturę roboczą w
    > 30 sekund?

    Czytanie ze zrozumieniem boli? Gdzie ja napiąłem o temperaturze
    roboczej? Ok, "normalnie cisnąć" skojarzyło Ci się z pedałem w podłogę.
    Podpowiedź - źle Ci się skojarzyło.