  • 71. Data: 2012-06-12 23:25:28
    Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Axel w <news:jr6ts7$e4b$1@inews.gazeta.pl>:

    > "anacron" <a...@a...pl> wrote in message

    > Chyba kazda z dwoch, ktorymi jezdziles w zyciu :-P
    > Jeden z moich samochodow ma 2000 RPM przy 100km/h, drugi jakies 2200.

    Do głowy mi nie przyszło, żeby na 5 biegu jechać w okolicach 90km/h
    licznikowo z zamiarem przyspieszania, bo na 4 biegu to 2kRPM mam przy 60
    licznikowym

    --
    Tomasz Nycz

  • 72. Data: 2012-06-13 07:16:20
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-06-12 19:56, LEPEK wrote:

    > Albowiem ponieważ dla nierozgrzanego do temperatury roboczej silnika to
    > "niezdrowe", aby kręcił się zbyt szybko, szczególnie pod obciążeniem.

    Nie wnikam czy zdrowe - i tak prędzej się buda rozpadnie niż silnik.
    Zwłaszcza, że jak będę oszczędzał silnik przy wyjeździe z parkingu, to
    buda może się popsuc znacznie szybciej - paskudna widoczność, więc jak
    już się wytaczać, to raczej zdecydowanie i w odpowiednim momencie niż
    powoli i mułowato;)

    > Nie wiem, na ilu masz odcinkę, ale w 30 s po odpaleniu rano to ja bym
    > pod czerwone nie wchodził - niech się olej rozgrzeje, żeby dochodził
    > wszędzie tam, gdzie powinien, niech się wszystko nagrzeje tak, żeby nie
    > było naprężeń.

    No to też do czerwonego pola raczej nie dochodzę (jest od 6000 do 6800).
    Ale jakbym musiał się mocno zebrac, to bym się nie zastanawiał;)

    Shrek.

  • 73. Data: 2012-06-13 23:27:46
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote in message
    .

    > Do głowy mi nie przyszło, żeby na 5 biegu jechać w okolicach 90km/h
    > licznikowo z zamiarem przyspieszania, bo na 4 biegu to 2kRPM mam przy 60
    > licznikowym

    A mi nie przyszlo do glowy, zeby z 5 biegu przy 90kmh wrzucac wsteczny. Masz
    jeszcze jakies podobnie glebokie przemyslenia rownie zwiazane z komentowanym
    postem?
    (pomijajac fakt, ze moje auto przy 90km/h na 5 biegu ma jakies 2500RPM i
    calkiem zwawo przyspiesza. 2000RPM przy 100km/h ma na biegu szostym)

    --
    Axel

  • 74. Data: 2012-06-14 07:00:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Axel w <news:jrb0ko$j9c$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > Masz jeszcze jakies podobnie glebokie przemyslenia rownie zwiazane z komentowanym

    Mam. Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...

    > (pomijajac fakt, ze moje auto przy 90km/h na 5 biegu ma jakies 2500RPM i
    > calkiem zwawo przyspiesza. 2000RPM przy 100km/h ma na biegu szostym)

    Całkiem żwawo to zadeklaruj kodowanie w OE

    --
    Tomasz Nycz

  • 75. Data: 2012-06-14 08:25:45
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    .

    > Mam. Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...

    Przeczytalem. Gdzie tam masz cos o gwaltownym przyspieszaniu na ostatnim
    biegu z 90km/h?
    A dyskusja ostatnio sie toczy wokol bzdurnej tezy, ze kazde auto benzynowe
    musi miec ze 2,5tys RPM przy 90km/h, jesli nie zauwazyles.

    > Całkiem żwawo to zadeklaruj kodowanie w OE

    A merytorycznie masz cos do dodania?
    Mam nie przyspieszac z tych 90km/h na piatce? Z powodu?

    --
    Axel

  • 76. Data: 2012-06-14 08:32:12
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-07 16:16, to pisze:
    > begin Janusz Janusz

    > W mieście różnica pomiędzy dieslem a benzyną będzie zdecydowanie większa
    > na korzyść diesla niż poza miastem.

    Zależy. Jeśli auto będzie robiło po 2-3km na zimnym silniku to różnicy
    nie będzie prawie żadnej.

  • 77. Data: 2012-06-14 10:52:20
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Axel w <news:jrc054$c3b$1@inews.gazeta.pl>:

    > "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote in message
    .

    > Przeczytalem. Gdzie tam masz cos o gwaltownym przyspieszaniu na ostatnim
    > biegu z 90km/h?

    Gdzie masz coś o _gwałtownym_?

    > A dyskusja ostatnio sie toczy wokol bzdurnej tezy, ze kazde auto benzynowe
    > musi miec ze 2,5tys RPM przy 90km/h, jesli nie zauwazyles.

    I bzdura napisana przez motyla ma być powodem tego....

    > A merytorycznie masz cos do dodania?

    Ustaw kodowanie w OE.

    > Mam nie przyspieszac z tych 90km/h na piatce? Z powodu?

    ... że nie wolno mi pisać w podwątku w którym mowa o "No i wyprzedzanie na 5
    czy 4 biegu tez wg mnie lepsze." o przyspieszaniu na 5 biegu? Z powodu?

    --
    Tomasz Nycz

  • 78. Data: 2012-06-14 11:29:26
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    .
    > Gdzie masz coś o _gwałtownym_?

    A o przyspieszaniu z 90km/h z 5 biegu gdzie masz? Oprocz swojego posta.

    > I bzdura napisana przez motyla ma być powodem tego....

    Moja odpowiedz byla dokladnie na ta bzdure. Dlatego zdziwilem sie, o co Ci
    chodzi z tym przyspieszaniem w odpowiedzi na moj post.

    > ... że nie wolno mi pisać w podwątku w którym mowa o "No i wyprzedzanie
    > na 5 czy 4 biegu tez wg mnie lepsze." o przyspieszaniu na 5 biegu? Z
    > powodu?

    Aaaa, to juz teraz mowa o wyprzedzaniu na 5 biegu _w_ogole_, a nie o
    przyspieszaniu z 90km/h! To Ty nie przypieszasz na 5?

    To co jest szkodliwe w przyspieszanie, jak sam napisales, niegwaltowne, z
    2500RPM na piatym biegu? Zwlaszcza, ze nie jest to ostatni bieg?

    --
    Axel

  • 79. Data: 2012-06-14 18:09:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Axel w <news:jrcati$6lh$1@inews.gazeta.pl>:

    > "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote in message
    .

    > A o przyspieszaniu z 90km/h z 5 biegu gdzie masz? Oprocz swojego posta.

    Czyli kłamałeś tu:
    ">Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...
    Przeczytalem."

    "140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje" -- zgadnij kto to
    napisał

    > Moja odpowiedz byla dokladnie na ta bzdure. Dlatego zdziwilem sie, o co Ci
    > chodzi z tym przyspieszaniem w odpowiedzi na moj post.

    Idąc od końca Ty/motyl 90/100, Cezary 170 i 140

    Twierdzisz, że od 90/100 do 140 to się zwalnia a nie przyspiesza?

    > Aaaa, to juz teraz mowa o wyprzedzaniu na 5 biegu _w_ogole_,

    I znowu wychodzi, że kłamałeś

    "No i wyprzedzanie na 5 czy 4 biegu tez wg mnie lepsze."

    > To co jest szkodliwe w przyspieszanie, jak sam napisales,

    Pokażesz palcem, gdzie napisałem coś o szkodliwości?

    --
    Tomasz Nycz

  • 80. Data: 2012-06-14 22:57:17
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    .

    > Czyli kłamałeś tu:
    > ">Przeczytaj uważnie co napisali Agent, Cezary...
    > Przeczytalem."

    Ja przeczytalem. A Ty najwyrazniej nie rozumiesz, co tam napisano...

    > "140 na liczniku ma przy około 3kRPM i nic nie wyje" -- zgadnij kto to
    > napisał

    Moge do tego dodac - 200 przy nie wiem jakich obrotach (nie pamietam) i tez
    nic nie wyje. Widzisz gdzies w tym zdaniu i w swoim cytacie cos o
    przyspieszaniu od 90km/h na 5 biegu?

    > Idąc od końca Ty/motyl 90/100, Cezary 170 i 140
    >
    > Twierdzisz, że od 90/100 do 140 to się zwalnia a nie przyspiesza?

    A na jakiej podstawie twierdzisz, ze te 140 osiaga po przyspieszeniu od
    90km/h na piatce?
    Skad ten pomysl, skoro _nikt_ o tym nie pisal?

    Wytlumacze na moim przykladzie: codziennie rano jade dwupasmowka do pracy i,
    tak jak wiekszosc jade tam 90/100 na piatym biegu (bo bardziej sie nie
    rozpedzam) - o 6:45 jest luzno, wiec nie ma problemu z utrzymaniem takich
    predkosci. W weekendy jade na dzialke trasa szybkiego ruchu i tam jade
    ~140km/h - na szostce. Skad przypuszczenie, do tych 140 rozpedzam sie od 90
    na piatce?

    > I znowu wychodzi, że kłamałeś
    >
    > "No i wyprzedzanie na 5 czy 4 biegu tez wg mnie lepsze."

    To Ty klamiesz - w tym zdaniu nic nie ma o predkosciach, z ktorych na tej 4
    czy 5 rozpedza.

    Pokaz cytat, w ktorym ktos wczesniej w tym watku pisal o przyspieszaniu od
    90km/h na piatce, albo przyznaj, ze wymysliles/niedoczytales

    > Pokażesz palcem, gdzie napisałem coś o szkodliwości?

    ROTFL. To dlaczego "nie przyszlo Ci do glowy", zeby sie od 90km/h na 5 biegu
    rozpedzac? Bo jesli przyspiesza, a nie szkodzi to silnikowi, to dlaczego
    nie?

    --
    Axel