  • Data: 2014-01-23 19:04:47
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-01-23, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Odpowiedziałem już dawno. Stwierdziłeś, że to co napisałem nie jest
    > specjalnie odkrywcze. Odesłałem zatem do wykresu spalania jednostkowego
    > dowolnego silnika spalinowego, gdzie sam producent przyznaje się do
    > niższej sprawności silnika przy niższej prędkości obrotowej. To także Cię
    > nie przekonało. Zatem jakiej odpowiedzi oczekujesz?

    Gdzie? Zacytujesz?

    ---
    Choćby dlatego, że na tłoczenie powietrza do silnika przy przymkniętej
    przepustnicy potrzeba znacznie więcej energii niż na to samo przy w pełni
    otwartej? To akurat dotyczy tylko benzyny - ale to dość obrazowy przykład.
    ---
    ---
    Po ponieważ tak mówi dynamika gazów - taki dział fizyki gdybyś nie
    wiedział. Obrazowo mówiąc pchanie czegoś przez małą dziurkę jest
    trudniejsze niż pchanie tego samego przez większą dziurkę. Prościej się
    nie da, wybacz.
    ---

    Wiec zapytalem jak sie ma to "znacznie wiecej energii" do pozniejszego
    sprezania mniej lub wiecej zassanej mieszanki a Ty wyskoczyles o spalaniu
    jednostkowym.

    --
    Artur
    ZZR 1200