  • Data: 2014-01-24 19:15:46
    Temat: Re: Rosnąca liczba biegów...
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 24 Jan 2014 18:55:27 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Błąd - przy małej mocy zawsze pracuje sprawniej przy niskich obrotach.
    > A kontekst dotyczył małej mocy.

    Silnik nigdy nie pracuje z największą sprawnością przy małych obrotach.
    Gdyby tak było, jeździlibyśmy benzyną do 1500 rpm a dieslem do 1200 rpm,
    a zdaje się, że tak nie jeździmy. Mam nadzieje, że wiesz, iż sprawność
    definiuje się poprzez stosunek mocy dostarczonej do odebranej.

    Przebieg krzywej spalania właściwego jest podobny niezależnie od tego czy
    obciążenie silnika wynosi 10% czy 100%. Tylko jej nachylenie przebiega
    inaczej. Ergo silnik zawsze pracuje sprawniej na wyższych obrotach. O ile
    sprawniej, to już zależy od obciążenia.

    > Nie jestem twoim kolegą, nie spoufalaj się.

    To jest zwrot grzecznościowy. Wybacz, zapomniałem, że takich cham jak Ty
    może tego nie zrozumieć. Od teraz będę się do Ciebie zwracał per. chamie.

    > Chyba ty.

    Mnie uczono, że tezy się nie udowadnia. Zatem skoro już masz czelność
    zwracać komuś uwagę na błędy, to lepiej żebyś był idealny inaczej po
    prostu się ośmieszasz.

    > Sprawności przy minimalnej mocy i określonej prędkości. Przywrócę to, co
    > tak skwapliwie wycinasz i podkreślę istotne:

    A przywracaj sobie ile chcesz. Ja z uporem maniaka będę Ci wtedy
    przypominał czego dotyczyła moja wypowiedź.

    > Właśnie widzę, że absolutnie do niczego - twoja wiara we własną,
    > nieskończoną zajebistość wystarcza.

    A co? Ty lepiej śpisz w nocy, jak koledzy z grupy przyklepną? Mi
    wystarcza znajomość podstawowych zagadnień z fizyki. Poklasku na grupie
    nie potrzebuję :)

    Tomek