  • 51. Data: 2013-12-20 22:37:13
    Temat: Re: Router - jaki kupić?
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    To masz strasznie ciasne mieszkanie, współczuję.

    -----

  • 52. Data: 2013-12-22 11:47:23
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Irokez napisał:

    > Ok, czytając tu za i przeciw kupuję Asusa RT-N16.

    Kupiles? Podziel sie opinia :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

    pl.rec.gry.komputerowe - thank you very much!
    http://www.youtube.com/watch?v=i1Cs5fPagno ;)

  • 53. Data: 2013-12-22 12:09:22
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-22 11:47, Mr. Misio pisze:

    > Kupiles? Podziel sie opinia :)

    Jeszcze nie doszedł.
    Ale opinii, alternatywnego softu, modów ci dostatek.
    Widać bardzo dopracowany sprzętowo router skoro tytle lat się trzyma.
    Teraz jedynie 5GHz może być tym, co może kusić do nowego.

    Teraz, moim zdaniem,
    po przeczytaniu różnych recenzji, testów itp, problem z tymi 5GHz jest
    to, że ma on na razie wybitnie słaby zasięg i może okazać się, że będzie
    tylko w pokoju a za ścianą już nic.
    Dodatkowy duży minus to jak widać budowa anten aby obsłużyły dwa pasma.
    Chciałem kupić TP-Linka 3600 ale jak zobaczyłem że antena faktyczna to
    zaledwie 1/4 wysokości plastiku (kurde, jak chinole sprzedawane na wagę,
    po co tak? kompleks małego?) w dodatku jej budowa skutecznie ogranicza
    pasmo 2,4 aby działało 5, to sobie odpuściłem.

    Irokez

  • 54. Data: 2013-12-22 12:48:54
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Irokez napisał w niedziela, 22 grudnia 2013 12:09:

    > Chciałem kupić TP-Linka 3600 ale jak zobaczyłem że antena
    > faktyczna to zaledwie 1/4 wysokości plastiku (kurde, jak chinole
    > sprzedawane na wagę, po co tak?

    A ile byś chciał? Długość fali przy 5 GHz wynosi 6 cm, więc
    półfalowa antena ma 3 cm - i wystarczy. Przy 2,6 GHz antena półfalowa
    ma niecałe 6 cm (58 mm).

    > kompleks małego?)

    Chyba u klientów... Uwierzyłbyś, że trzycentymetrowy kawałek
    metalowego druta może być dobrą anteną? ;)

    Może zresztą dodatkowy plastik wpływa na pojemność anteny albo
    na jakieś inne jej parametry. Np. antena ćwierćfalowa na 2,6 GHz (29
    mm) jest nieco krótsza od półfalówki 5 GHz (30 mm). Może ten dodatkowy
    plastik zmieniając charakterystykę anteny pozwala na skompensowanie
    tej różnicy.

    --
    Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
    | Which switched witch watch which Swatch watch switch?
    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 55. Data: 2013-12-22 13:21:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-22 12:48, Jan Stożek pisze:

    > A ile byś chciał? Długość fali przy 5 GHz wynosi 6 cm, więc
    > półfalowa antena ma 3 cm - i wystarczy. Przy 2,6 GHz antena półfalowa
    > ma niecałe 6 cm (58 mm).

    Ile tu wystaje anteny z ekranu?
    http://www.tech-blog.pl/2013/04/08/zdjecie-z-komenta
    rzem-19-dwuzakresowe-anteny-wi-fi-w-tp-link-tl-wdr36
    00/

> [...]
    > mm) jest nieco krótsza od półfalówki 5 GHz (30 mm). Może ten dodatkowy
    > plastik zmieniając charakterystykę anteny pozwala na skompensowanie

    Może, szkoda tylko że w praktyce ten router pod względem zasięgu jest po
    prostu mierny w stosunku do starszych konstrukcji.

    --
    Irokez

  • 56. Data: 2013-12-22 13:52:08
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Irokez napisał w niedziela, 22 grudnia 2013 13:21:

> [...]

    Ups... omskło mi się. Powinno być 2,4 GHz i 62,5 mm... Tak to
    jest, jak się pisze z pamięci. :(

    > Ile tu wystaje anteny z ekranu?
    > http://www.tech-blog.pl/2013/04/08/zdjecie-z-komenta
    rzem-19-dwuzakresowe-anteny-wi-fi-w-tp-link-tl-wdr36
    00/

    Na moje wyczucie proporcji - pewnie trochę ponad centymetr, ale
    tak naprawdę to nie wiem, bo zdjęcie jest nieprofesjonalnie zrobione.
    A co?

    Tu też liczby powinny być nieco inne, :( ale na szczęście nie
    wpływa to na sam argument. :)

    > Może, szkoda tylko że w praktyce ten router pod względem zasięgu
    > jest po prostu mierny w stosunku do starszych konstrukcji.

    Pewnie szkoda - ale jakości tego routera nie komentuję, bo go
    nie znam.

  • 57. Data: 2013-12-22 15:01:50
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-22 13:52, Jan Stożek pisze:
> [...]
    > Na moje wyczucie proporcji - pewnie trochę ponad centymetr, ale
    > tak naprawdę to nie wiem, bo zdjęcie jest nieprofesjonalnie zrobione.

    No taka krótkawa, może dlatego ma problemy z zasięgiem :)
    Zrobić antenę półfalową na tą częstotliwość to przecież nie taki problem jak dla CB
    radia (długość fali 11 metrów).
    Ale się pewnie oszczędziło kilka centów na kawałku druta wsadzając dłuższy tańszy
    plastik.

    --
    Irokez

  • 58. Data: 2013-12-22 15:28:28
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle Irokez napisał w niedziela, 22 grudnia 2013 15:01:

    rzem-19-dwuzakresowe-anteny-wi-fi-w-tp-link-tl-wdr36
    00/

    > No taka krótkawa, może dlatego ma problemy z zasięgiem :)

    Może to ćwierćfalówka? Dla 5 GHz miałaby tylko 1,5 cm... Choć
    na 2,4 rzeczywiście może się kiepawo zachowywać.