  • Data: 2018-06-21 16:52:30
    Temat: Re: Rowerzysci. Pierwszeństwo.
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-21 o 15:31, Malkoit pisze:
    > Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > W pierwszej kolejności zrozum co to znaczy  "ustapienie pierwszeństwa".

    Wydawało mi się, że to jest oczywiste dla każdego, kto zna Prawo o Ruchu
    Drogowym. Znaczy: dla każdego, kto ma prawo jazdy, dla każdego, kto
    zabiera głos w sprawie przepisów ruchu.
    Ale dla tych, co ni ogarniają podstaw:

    Prawo o Ruchu Drogowym

    Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    23) ustąpienie pierwszeństwa - powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch
    mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo
    istotnej zmiany prędkości, a pieszego - do zatrzymania się, zwolnienia
    lub przyspieszenia kroku;

    > Jezeli to zrozumiesz, to nastepnym etapem nauki będzie :
    > "> A gdzie należy ustąpić pierwszeństwa?"

    Teraz kontynuacja dla głąbów.
    Pierwszeństwa można udzielić tylko i wyłącznie: na skrzyżowaniu, na
    przejeździe dla rowerzystów, na przejściu dla pieszych.

    > i co to jest droga podporzadkowana (Rozporzadzenie par. 1.2)

    I na koniec dla głąbów dalszy ciąg.

    Prawo o Ruchu Drogowym nie definiuje tworu o nazwie "droga
    podporządkowana". Jest za to takie określenie na użytek rozporządzenia o
    znakach:

    § 1. 1. Rozporządzenie określa znaki i sygnały obowiązujące w ruchu
    drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania.

    2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

    2) drodze podporządkowanej -- rozumie się przez to drogę oznakowaną jako
    droga podporządkowana, na której kierujący zbliżający się do
    skrzyżowania jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa kierującym
    zbliżającym się do skrzyżowania drogą oznakowaną jako droga z
    pierwszeństwem;
    ---

    I teraz proponuję wbić sobie to wszystko do łba i nie zawracać tutaj
    więcej głowy bredniami o ustępowaniu pierwszeństwa przez rowerzystów na
    przejeździe.
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/