    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Date: Sat, 16 Feb 2019 14:52:20 +0000 (UTC)
    <8...@t...no1>
    <1bp41efb03ks7.2qx641chv5cg$.dlg@40tude.net>
    <d...@t...no1>
    <5c62de36$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@t...no1>
    <1rofkkeys14ml.1o2r80mgrkom$.dlg@40tude.net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A te AGM moga gazowac, czy tez nie ?

    Podobno jest jakiś mechanizm rekombinacji, który radzi sobie z gazowaniem
    do pewnego stopnia.

    > Jakos tak jest, ale sie zastanawiam ... co sie z tym dzieje ?
    >
    > Produkuje wodor i tlen, czy plynie jakos bokiem ?

    Pewnie po prostu produkuje ciepło.

    > Jakos tak ... ale prad juz chyba mniejszy.

    Tak... ale czas nie :)

    > Hm ... czy to mozliwe ? Taki powien byc prad koncowy na koncu dlugiego
    > ladowania ... a wiec nieosiagalny.
    > W dodatku to chyba przy wyzszym napieciu ten prad jest wiekszy ?

    Tak, machnąłem się w wartości :)

    Póki co założyłem akumulatory do hulajnogi, przejechałem się, podłączyłem
    do ładowania w szeregu (29 V) i... niespodzianka. Na jednym akumulatorze
    podczas ładowania było 14,9 V, na drugim 14,1 V.

    Zastanawiam się teraz, jak rozwiązać układ ładowania, żeby nie było takich
    sytuacji. Czytam na razie o tym, ale wszędzie piszą o "equalizing charge"
    do wyrównania takich różnic między pojedynczymi celami. Podobno nie można
    robić tego za często, bo normalną częścią tego procesu jest gazowanie.

    Myślę jak to ugryźć. Czy do ładowania przepinać akumulatory równolegle
    (ciekawe jaki wtedy płynąłby prąd wyrównawczy), czy ładować każdy osobno,
    czy zrobić jakiś regulator, który przewodziłby np. przy 14,6 V, i dwa
    takie regulatory równolegle do każdego akumulatora...

    Czuję, że wyważam otwarte drzwi. Dlatego czytam, czytam, szukam... ktoś
    musiał to już gdzieś opisać.

    A póki co akumulatory ładuję pojedynczo z niezawodnej lidlowej ładowarki.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika