    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rozbilansowanie ogniw Li-Ion
    Date: Mon, 18 Feb 2019 17:22:53 +0000 (UTC)
    <8...@t...no1>
    <1bp41efb03ks7.2qx641chv5cg$.dlg@40tude.net>
    <d...@t...no1>
    <5c62de36$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@t...no1>
    <1rofkkeys14ml.1o2r80mgrkom$.dlg@40tude.net>
    <8...@t...no1>
    <ja9am94ey8hs$.7gqq87qz4kqi$.dlg@40tude.net>
    <a...@t...no1>
    <5c6ab670$0$500$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tylko tu jest inna sprawa - jesli wody ubywa, a dolac nie ma jak, to
    > "skraca zycie".
    > I nie wiadomo co maja na mysli.

    W sumie może właśnie to. Wody ubywa, zawory się otwierają przy bodajże 300
    mbar, wypuszczają gaz i bateria wysycha.

    > Ciekaw jestem jaki.

    Nie mam pojęcia :)

    > Te do UPS maja pokrywke, a pod nia gumowe kapturki na otworach.
    > Ale czy to AGM, czy zelowe ...

    Kojarzę takie. Te, które kupiłem, nie mają. Tzn. pewnie pod plastikową
    pokrywą mają, ale pokrywa jest niezdejmowalna bez zniszczenia.

    Te gumowe kapturki to zdaje się właśnie zaworki bezpieczeństwa są.

    > I znow wracamy do gazowania i wody - jak mozna dolac, to to nie jest
    > wielki problem.

    Nie można :(

    > Raczej mu nie zaszkodzi, skoro jest wyladowany.
    > A potem sie lepiej wyrowna.

    Ale z jakiegoś powodu producent podaje maksymalny początkowy prąd
    ładowania.

    > Przeciez podobny problem masz miedzy lewa a prawa strona plyt - tez
    > rownolegle polaczone :-)

    Ale tam elektrolit jest wspólny :)

    Z jakiegoś powodu w tych moich akumulatorach wystąpiło rozbilansowanie.

    > Balancery puszczaja prad "bokiem". Jak napiecie na celi przekroczy
    > ustawione, to sie otwiera bocznik, i pozostale cele moga sie ładowac,
    > a ta juz nie jest ladowana ... czy znacznie mniejszym pradem ladowana.

    To te pasywne. Czytałem też o aktywnych.

    > Fajne. Moze to dla duzych baterii, gdzie inne metody zawodza ?

    W sumie jeśli kogoś stać na dorzucenie dodatkowej baterii tylko dla
    balansera, to pewnie ma poważniejszy system niż hulajnoga :)

    > A ten piaty akumulator to co - potem dolaczaja do zestawu, czy to z
    > zalozenia jakis maly pomocniczy,
    > taki kondensator do przenoszenia ladunku ?

    Zrozumiałem tak, że pomocniczy.

    > A chyba widze - ta piata moze tez byc uzywana w czasie rozladowywania,
    > wtedy pomaga najslabszej podstawowej ...

    Hmm. To ciekawe jaką pojemność ma taki zestaw. Pewnie jest liczona bez tej
    piątej.

    > Rownolegle polacz.

    Tylko ten prąd. Po co producenci podawaliby 2 A, gdyby można było puścić
    nawet 4 A bez szkody dla akumulatora?

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika