  • 1. Data: 2013-11-25 08:08:53
    Temat: Rozmagnesowywanie okrętów - indukcja
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Klasycznie: owija się kablem i przepuszcza prąd przemienny
    o malejącym natężeniu. Prądy ponoć duże.
    Moze ktoś wie jakiej wielkości indukcja podczas tego procesu
    występuje? Ile Tesli [T] (może być w [Gs])?
    "Rdzeń" czyli kadłub ma dużą średnicę, więc indukcyjność chyba
    duża. Z kolei "zwojów" przynajmniej na zdjęciach niewiele widziałem...
    Czy podczas tego procedu aparatura (sieć) na okręcie może
    funkcjonować normalnie czy się ją wyłącza?

    Arek

  • 2. Data: 2013-11-25 10:55:42
    Temat: Re: Rozmagnesowywanie okrętów - indukcja
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2013-11-25 08:08, Arek pisze:
> [...]
    > Czy podczas tego procedu aparatura (sieć) na okręcie może
    > funkcjonować normalnie czy się ją wyłącza?

    Takie coś robiło się ZTCW podczas II Wojny Światowej aby zmniejszyć
    prawdopodobieństwo detonacji miny z zapalnikiem magnetycznym.

    W tamtym okresie, kiedy używano kompasów , wszystkie musiały być
    zdemontowane przed wykonaniem "degaussingu".

    Czy to się praktykuje nadal ? Nie wiem.
    Jaki prąd ?, ile zwojów? - też nie wiem.

    Adam

  • 3. Data: 2013-11-25 11:12:15
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl> wrote:

> [...]
    > zdemontowane przed wykonaniem "degaussingu".
    >
    > Czy to się praktykuje nadal ? Nie wiem.
    > Jaki prąd ?, ile zwojów? - też nie wiem.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Degaussing#Ships.27_hul
    ls
    http://de.wikipedia.org/wiki/Entmagnetisierung#Schif
    fe

  • 4. Data: 2013-11-25 13:43:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >"Rdzeń" czyli kadłub ma dużą średnicę, więc indukcyjność chyba
    >duża. Z kolei "zwojów" przynajmniej na zdjęciach niewiele

    Indukcja od srednicy nie zalezy.
    Rdzen stalowy, ale otwarty, wiec indukcja nie bedzie duza.
    Rdzen ferromagnetyczny, wiec trudno szacowac indukcje.
    Lepiej podawac natezenie pola w A/m.

    >Czy podczas tego procedu aparatura (sieć) na okręcie może
    >funkcjonować normalnie czy się ją wyłącza?

    Pole sie skupia glownie w blachach wzdluz kadluba.
    Jesli nie ma jakiegos kabla owinietego dookola rury to napiecia raczej
    niewielkie.
    Dawniej nie bylo chyba wrazliwych elementow, potem badano odpornosc na
    wieksze impulsy, ale kto wie.
    Ale i tak musi sie znalezc jakies spore oczko zeby cos sensownego sie
    wygenerowalo ..

    No chyba ze w silnikach elektrycznych, pradnicach, transformatorach
    pechowo ustawionych ...

    J.

  • 5. Data: 2013-11-25 14:04:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Indukcja od srednicy nie zalezy.

    Ejże!

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-11-25 14:40:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello J.F,
    >Ejże!

    Dales mi do myslenia ... nie, chyba sie nie myle,
    zakladajac ze statek jest dluzszy niz szerszy i owiniety w miare
    gesto, to
    http://en.wikipedia.org/wiki/Solenoid

    I nigdzie tam srednicy nie ma.

    J.

  • 7. Data: 2013-11-25 15:05:45
    Od: "Kukus Minipalus" <d...@i...pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > Czy podczas tego procedu aparatura (sieć) na okręcie może
    > funkcjonować normalnie czy się ją wyłącza?

    Tu jest taki "rozmagnesowywacz" - kolega budował:
    https://maps.google.de/maps?q=54.343018,9.7394&hl=de
    &ll=54.343181,9.739391&spn=0.005666,0.013937&num=1&t
    =h&z=17

  • 8. Data: 2013-11-25 16:04:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    To się stosuje/buduje tylko na okoliczność ewentualnej miny?

    Robert

  • 9. Data: 2013-11-25 16:37:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    >To się stosuje/buduje tylko na okoliczność ewentualnej miny?

    Teraz moze juz nie tylko - czule magnetometry moga dzieki temu wykryc
    okret, a to bardzo niepozadane.

    W czasie IIws sluzylo raczej tylko minom i torpedom.

    J.

  • 10. Data: 2013-11-25 17:25:10
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 25 listopada 2013 14:40:28 UTC+1 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >

    > Dales mi do myslenia ... nie, chyba sie nie myle,
    >
    > zakladajac ze statek jest dluzszy niz szerszy i owiniety w miare

    Z ogólniaka pamiętam: L=(u0*S*n^2)/l.