  • 1. Data: 2011-09-13 21:48:27
    Temat: Rozmiar kasku
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Przymierzyłem dziś nexę, rozmiar XXL - w obwodzie mam 61,5 cm, z tabelki
    wynikałoby, że powinienem mieć XL ale nawet XXL okazał się za ciasny (ucisk
    w uszach). Czy nexa ma takie zaniżone rozmiary, czy też mój sagan jest tak
    nieforemny (rowerowy dobrałem bez problemu, innych nie noszę)? Niestety
    innych w tym rozmiarze nie było, więc niczego poza nexą nie przymierzałem,
    zresztą sprzedawca był wyjątkowo niekompetentny i zajęty wszystkim innym,
    tylko nie klientem.
    Możecie polecić jakiś kask - najchętniej taki z podnoszoną szczęką - który
    będzie luźniejszy w uszach (bo reszta leżała OK)? Ktoś ma podobny problem z
    nieforemną głową i może podzielić się doświadczeniami? Mam szukać XXXL? -
    ale to będzie już sporo więcej niż w tabelce.

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2011-09-14 07:37:31
    Temat: Re: Rozmiar kasku
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2011-09-13 23:48, Yogi(n) pisze:

    > Możecie polecić jakiś kask - najchętniej taki z podnoszoną szczęką -
    > który będzie luźniejszy w uszach (bo reszta leżała OK)?

    Kaski otwarte Naxy i Scorpiona mam XXL / XL
    (pomiar empiryczny).

    Natomiast kask Nolana szczękowy mam L
    i ma miejsce na uszy ;-)
    Ale: Nolan to ~2x cena Naxy.

    Musisz mierzyć konkretny typ - innej rady nie ma.

    --
    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2011-09-14 08:12:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 13 Sep 2011 23:48:27 +0200 osobnik zwany Yogi\(n\)
    wystukał:

> [...]
    > problem z nieforemną głową i może podzielić się doświadczeniami? Mam
    > szukać XXXL? - ale to będzie już sporo więcej niż w tabelce.

    musisz po prostu poprzymierzać. I nie sugeruj się tym co napisane.
    Jeździłem juz w M i XL. Wszystko zależy od komptybilności głowy i skorupy.
    W większości szczękowców mi sie na szczęce opiera broda. Teraz mam
    Skorpiona i jest OK.

    --
    BMW R1100GS '95
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 4. Data: 2011-09-18 10:23:40
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > Jeździłem juz w M i XL. Wszystko zależy od komptybilności głowy i skorupy.
    > W większości szczękowców mi sie na szczęce opiera broda. Teraz mam

    Masz rację - przymierzyłem koło dwunastu i w końcu wybrałem. Kilka XL-ek
    było za dużych, ale "stanęło" xxl-ce, która okazała się idealna ;-)

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2011-09-18 10:49:33
    Od: Songoku <"songoku_xxx(Songoku)"@wp.pl>

    > Masz rację - przymierzyłem koło dwunastu i w końcu wybrałem. Kilka XL-ek
    > było za dużych, ale "stanęło" xxl-ce, która okazała się idealna ;-)

    Jak wybierałem kask kierowałem się wskazówkami dotyczącymi obwodu głowy.
    Z rozmiarówki XR100 wynikało, że odpowiedni będzie S i taki kupiłem,
    chociaż poprzedniego XR'a miałem w rozmiarze M. Jak go dostałem
    (kupowałem wysyłkowo) to trochę się zmartwiłem, że jest za mały -
    strasznie ciężko mi się go zakładało a jak już się udało to nie czułem
    sie w nim komfortowo. Teraz po ok miesiącu jazdy jest idealny - poduszki
    się trochę wygniotły. Wydaje mi się, że kask na początku powinien być
    troszkę ciasnawy. Nie mam porównania z poprzednim XR'em (w rozmiarze M)
    bo niestety było jeździłem nim tylko 2 tygodnia a później musiałem oddać
    ubezpieczalni po dzwonie.

    --
    _______
    Songoku