  • Data: 2016-02-07 02:20:45
    Temat: Re: Różnice między mikrokontrolerami
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 6 Feb 2016 20:48:17 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Obsluga pamięci ROM i RAM wymaga dwóch różnych instrukcji
    maszynowych.

    Ale to ja wiem, odpowiedz nie na temat.
    Pytam po co te pgm_costam?
    Jak user chce tabklice we flash to ustawia, jej specjalny atrybut
    przy definicji/deklaracji i to wszystko. A dalejj czyta ją przez
    tab[ndex] lub przez wskaźnik.
    Wewnetrznie kompilator wie z jakim rodzajem pamięci ma do czynienia
    i stosuje odpowiednie instrukcje.
    A jak chce się skompilować czymś co nie odróżnia atrybutów flash/ram
    robi się #define atrybut , który go "znika".
    Tak jest w picach. W ten sposób można swobodnie kompilować kod na
    architekturę, która nie odróżnia fkash/ram (np. z pic18 na pic32}.

    --
    Marek